• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15

مشروح مذاکرات و مصوبات بیست و هشتمین همایش سراسری اسکودا در تهران

  • کد خبر : 25664
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴

جلسه اول نشست های تخصصی بیست و هشتمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا در ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۳۹۶/۵/۴ تشکیل و بدوا برای تعیین هیات رییسه انتخابات انجام شد. رای گیری مخفی و کتبی انجام و در نتیجه هیات رییسه به شرح انتخاب شد. آقای دکتر امیر حسین آبادی به […]

جلسه اول نشست های تخصصی بیست و هشتمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا در ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۳۹۶/۵/۴ تشکیل و بدوا برای تعیین هیات رییسه انتخابات انجام شد.

رای گیری مخفی و کتبی انجام و در نتیجه هیات رییسه به شرح انتخاب شد.

آقای دکتر امیر حسین آبادی به عنوان رییس جلسه ، آقایان مجید شعبانی  و احد غلامی رضایی به عنوان ناظر و آقای محمد تقی غفاری فردویی به عنوان منشی انتخاب شدند.

پس از اعلام نتیجه انتخابات و استقرار منتخبین فوق، همایش وارد دستور جلسه شد و پس از بحث و تبادل نظر کافی در مورد هر یک از بندهای دستور جلسه ، موارد زیر به تصویب رسید.

 

بند اول دستور جلسه : گزارش بازرس و تصویب ترازنامه مالی سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵

بدوا توضیحات رییس اتحادیه استماع شد و خلاصتا مطرح شد اطلاعات لازم در مورد ترازنامه قبلا به استحضار کانون های محترم رسیده و ترازنامه سال ۱۳۹۴ قبلا تصویب شده است . لذا در حال حاضر باید تراز ۱۳۹۵ تصویب شود. پس از طرح سوالات و استماع توضیحات حسابدار مربوط ، رای گیری انجام و ترازنامه سال ۱۳۹۵ با اکثریت آرا تصویب شد.

 

بند دوم دستور جلسه: تعرفه حق الوکاله

توضیحات لازم به استحضار جمع رسید و مقرر شد نظرات حضار جمع بندی و به کانون وکلای دادگستری مرکز ارائه و در تهیه پیشنهاد تعرفه حق الوکاله منظور شود.

 

بند سوم دستور جلسه: افزایش حق عضویت اعضای کانون های وکلا

موضوع ضرورت تعیین تکلیف حق عضویت اعضای کانون های وکلا مطرح و پس از بحث و تبادل نظر در حواشی موضوع، مقرر شد کانون های محترم نظرات خود را در این زمینه به کانون مرکز ارسال نمایند تا جمع بندی شود و مورد استفاده قرار گیرد.

 

بند چهارم دستور جلسه: تجویز اطلاع رسانی و تبلیغات متعارف برای وکلای دادگستری

در مورد موضوع نظرات موافق و مخالف استماع شد و پس از بحث و تبادل نظر در مورد عبارت زیر رای گیری شد:

“در حد و حدودی که وکلا در زمینه تحصیلی و یا تخصصی یا عملی دارند اطلاع رسانی مجاز است و غیر آن مجاز نیست”

رای گیری انجام و تصویب نشد.

 

 

بند پنجم دستور جلسه: گزارش وضعیت قانون اصلاح قانون وکالت

مقرر شد کانونها گزارش وضعیت قانون اصلاح قانون وکالت را که توسط کارگروه ویژه اتحادیه سراسری کانونهای وکلا تهیه شده و در اختیار کانونها قرار گرفته است مطلالعه کرده و نظرات اصلاحی خود را اعلام نمایند.

 

بند ششم دستور جلسه: چالشهای پیش روی کانونها و هجماتی که با آن مواجه هستند

پیرو نامه اعتراضی کانون وکلای مرکز به رئیس محترم قوه قضاییه در رابطه با احتمال برگزاری آزمون موضوع ماده ۱۸۷ برنامه سوم توسعه مقرر شد تمام کانون های وکلا  نامه مشابهی خطاب به رئیس محترم قوه قضاییه در همین رابطه نوشته و ارسال کنند.

با در نظر گرفتن درخواست متقاضیان پروانه کاراموزی از شورای رقابت مقرر شد همه کانون ها در پاسخ به این شورا متنی مشابه با نامه ای که اسکودا تهیه می کند به این مرجع نوشته و ارسال کنند.

در هیأت عمومی اسکودا مصوب شد کارگروهی برای ارائه نقشه راه در خصوص مواجهه با هجمه‌های موجود علیه کانون‌ها و وکلای دادگستری تشکیل شود. بعد از موافقت هیات عمومی با اصل موضوع تعیین ؛ اعضا آن به رای گذاشته شد که منتخبین به قرار ذیل هستند:

 

۱- آقای بهزاد مومنی از کانون لرستان

۲- آقای مهدی کریمی از کانون اراک

۳- آقای حسین محمد نبی از کانون مرکز

۴- آقای محمدرضا کامیار از کانون مرکز

۵- آقای رضا کوهیار از کانون البرز

۶- آقای حسین علیپور از کانون آذربایجان شرقی

۷- آقای رحیم مختاری از کانون فارس

۸- آقای فرهاد توماج از کانون گلستان

۹- آقای شهرام محقق دولت آبادی از کانون اصفهان

۱۰- آقای جواد اعظم صادقی از کانون خراسان

۱۱- خانم هما داودی از اسکودا

۱۲- آقای علی خسروی از کانون چهارمحال و بختیاری

۱۳- آقای بیژن قنبری از کانون کرمانشاه

۱۴- آقای زانیار مینایی از کانون آذربایجان غربی

۱۵- آقای علیرضا لطفی دودران از کانون اردبیل
بند هفتم دستور جلسه: اصلاح اساسنامه اسکودا

طبق نظر اکثریت اعضا هیات عمومی اسکودا، ضرورت اصلاح اساسنامه لازم دانسته و تصویب شد. انجام مراحل بعدی در اسکودا و شورای اجرایی خواهد بود.

بند هشتم دستور جلسه : موضوع افزایش نصاب دعاوی مالی کارآموزان

در هیات عمومی اصل افزایش نصاب دعاوی مالی کارآموزان تصویب و بعد از رای گیری سقف ۲۰۰میلیون تومان برای آن تعیین  شد.

بند نهم دستور جلسه : دریافت وجه از وکلا در موقع تمدید پروانه بابت ورزش

به تصویب نرسید

 

در پایان ؛ بیانیه بیست  و هشتمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران قرائت شد و به تصویب رسید

متن بیانیه به شرح ذیل است :

بیست و هشتمین همایش هیئت عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در روزهای چهارم و پنجم مرداد ماه هزار و سیصد ونود وشش با میزبانی کانون وکلای دادگستری مرکز در تهران برگزار شد. هیئت عمومی ضمن بحث در مورد موضوعات همایش مذکور مراتب ذیل را اعلام می دارد .

۱-  اتحادیه اقدامات ضد ایرانی رئیس جمهور و کنگره نمایندگان ایالات متحده امریکا را که معارض ضوابط مسلم حقوق بین الملل است و مآلاً موجب تضییع حقوق ملت ایران می شود  قویاً محکوم و حمایت خود را از واکنش منطقی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام و آمادگی خود را برای عرضه خدمات حقوقی در این خصوص اعلام میدارد

۲- اتحادیه تاکید میکند پیشگیری موثر در خصوص بسیاری از جرایم علیه اشخاص آسیب پذیر بویژه کودکان مستلزم آموزش ، تامین امنیت و اطلاع رسانی گسترده و همگانی در سطوح رسمی و عمومی است کانون های عضو اتحادیه آمادگی خود را جهت همه گونه همکاری در این خصوص اعلام می دارند.

۳- اتحادیه از قوای سه گانه کشور موکداً می خواهد تا در بررسی و تصویب طرح ها و لوایحی که به نحوی به حرفه وکالت ارتباط پیدا میکند ، استقلال نهاد وکالت و کانون های وکلای دادگستری مد نظر قرار دهند.

۴- اتحادیه انتظار دارد مفاد مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر برابری شأن وکیل و قاضی در مقام دفاع به نحو احسن نسبت به تمام وکلای دادگستری رعایت گردد .

۵- اتحادیه نگرانی عمیق خود را در قبال حرکات و موضع گیری ها و بیاناتی که موجب تضعیف نهاد وکالت و دور شدن ویژگی های وکالت دعاوی از استاندارد های جهانی و نهایتا تخدیش حق دفاع مردم می شود ابراز می دارد.

۶- پذیرش بی رویه دانشجویان در مراکز متعدد آموزش حقوق با توجه به کمبود و حتی فقدان امکانات در این مراکز باعث تنزل سطح آموزش حقوق در کشور شده و باید به قید فوریت در مورد این معضل چاره اندیشی شود.

۷- ورود به حرفه وکالت باید با احراز صلاحیت علمی و اخلاقی داوطلبان و تناسب تعداد متقاضیان با نیازهای واقعی جامعه به خدمات وکالتی باشد .

۸- اتحادیه به رسانه ملی موکداً یادآور می شود از تخدیش حرفه شریف وکالت و همراهی با حرکاتی که بعضاً موجب تشویش و بد بینی اذهان عمومی نسبت به جامعه وکلا می گردد خودداری کند و باید حق پاسخگویی را برای اتحادیه و کانون های وکلا منظور نماید.

۹- اتحادیه هر نوع اقدامی که تبعیض بین وکلای رسمی را در بر داشته باشد غیر قابل قبول می داند و از این رو به ضرورت پذیرش کلیه وکلای دارای پروانه معتبر در اجرای تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری اعتقاد و اصرار دارد .

۱۰- اتحادیه سپاسگزاری خود را از پذیرایی گرم کانون میزبان ابراز می دارد .

همایش بعدی هیئت عمومی کانون های وکلای دادگستری کشور در آذر ماه ۱۳۹۶ به میزبانی کانون وکلای دادگستری خوزستان برگزار می گردد.

بیست و هشتمین همایش سراسری کانون های وکلای دادگستری در تاریخ پنجشنبه  ۵/۵/۱۳۹۶در ساعت ۱۸:۰۰ به پایان رسید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25664
  • 1334 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مشروح مذاکرات و مصوبات بیست و هشتمین همایش سراسری اسکودا در تهران بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما