• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
11
در شانزدهمین جلسه کارگروه انتظامی اسکودا؛

مصادیق رفتار خلاف شئون وکالت تفسیر شد

  • کد خبر : 41497
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
مصادیق رفتار خلاف شئون وکالت تفسیر شد
شانزدهمین جلسه کارگروه انتظامی اسکودا با حضور دادستان‌های کانون‌های وکلای دادگستری در محل اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) در ابتدای این جلسه که روز ۱۵ مرداد ماه جاری برگزار شد، دکتر عبدالله سمامی، دبیر کارگروه انتظامی اسکودا با ذکر خلاصه‌ای از موارد مطروحه در جلسه قبل به تبیین دستور جلسه مزبور پرداخت.

در ادامه، پیرو دستور جلسه اول به عنوان اظهارنظر پیش از دستور، دادستان‌های کانون‌های وکلای دادگستری به بیان موضوعات و مشکلات مبتلابه در کانون متبوع خود پرداختند و سایر اعضا ضمن بحث و اظهارنظر، به ارائه راه حل پیرامون موضوعات مطروحه پرداختند.

در ادامه و پیرو دستور جلسه دوم، بند١ ماده ١٢۴ آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری و تبصره آن مورد بررسی قرار گرفت و در همین راستا بند ٩ ماده ٣۶ آیین‌نامه مزبور و ارتباط آن با مواد مرتبط با اعمال و رفتار خلاف شأن مورد بحث قرار گرفت و مصادیق مربوطه ذکر شد.

متعاقباً با توجه به اینکه در قسمت ابتدایی تبصره ماده ١٢۴ آیین‌نامه آمده است که «رفتار خلاف شئون وکالت عبارت است از فعل یا ترک فعلی که مطابق قانون جرم بوده و ….»، پیرامون شمول جرایم عمدی به این تبصره، اعضاء کارگروه به طور مفصل و مبسوط به بحث و تبادل نظر پرداختند و در نهایت پس از شور و رای‌گیری مقرر شد که با توجه به استدلال‌های ارائه شده از سوی دادستان‌ها از جمله بند ٣٩ ماده ٧۶ آیین‌نامه، تبصره بند ۶ ماده ١٧ قانون نظارت بر رفتار قضات، ماده ۶ و ١۴٢ آیین‌نامه که اشاره به عمدی بودن جرایم دارد و اصل عدالت قضایی و اخلاق حرفه‌ای وکالت، ماده ١٢۴ آیین‌نامه شامل جرایم عمدی و مواردی که برخلاف عرف وکالت است و جامعه وکلا آن را مذموم می‌شمارد، باشد.

شایان ذکر است که این تفسیر برای کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور جنبه مشورتی و توصیه‌ای دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=41497
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1913 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما