• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

معاون حقوقی رییس‌جمهور: تک تک مردم باید از حقوق شهروندی، امکانات واختیارات مطلع باشند

  • کد خبر : 3042
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰

معاون حقوقی رییس‌جمهور در جلسه هم‌اندیشی با اساتید دانشکده حقوق دانشگاه تهران درباره تدوین سند حقوق شهروندی اظهار کرد: حقوق شهروندی شامل مجموعه تکالیف بر عهده دولت و نهادهای اجرایی برای رسیدگی به حقوق شهروندان است.  به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، الهام امین زاده با اشاره به موضوع تدوین سند جامع حقوق […]

معاون حقوقی رییس‌جمهور در جلسه هم‌اندیشی با اساتید دانشکده حقوق دانشگاه تهران درباره تدوین سند حقوق شهروندی اظهار کرد: حقوق شهروندی شامل مجموعه تکالیف بر عهده دولت و نهادهای اجرایی برای رسیدگی به حقوق شهروندان است.

 به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، الهام امین زاده با اشاره به موضوع تدوین سند جامع حقوق شهروندی به عنوان یکی از مسایل مورد تاکید رییس‌جمهور در ایام انتخابات خاطرنشان کرد: حقوق شهروندی بسیاری از حوزه‌ها را شامل می‌شود به همین علت با کلیه وزرا مکاتبه شده است تا حوزه‌های کاری مرتبط با حقوق شهروندی خود را اعلام کنند و در این زمینه حتی با اقلیت‌های مذهبی و حوزه‌های علمیه نیز مکاتباتی صورت گرفته است که کلیه فعالیت‌هایی را که تاکنون در رابطه با حقوق شهروندی انجام داده‌اند به معاونت حقوقی رییس‌جمهور اعلام کنند تا برای هرچه بهتر انجام شدن این موضوع هیچ نکته‌ای مغفول نماند.

 

معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت جایگاه حقوق شهروندی گفت: از آنجایی که امروزه بسیاری از نهادها از جمله قوه قضاییه، شهرداری تهران، ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با مساله حقوق شهروندی سروکار دارند و به دلیل اهمیت این موضوع این سند نباید یکسویه تنظیم شود.

 

وی افزود: حق تساوی در برابر قانون، برخورداری از کرامت انسانی، امکان دادخواهی، حفظ حرمت و حیثیت اشخاص و حق برخورداری از محیط زیست سالم همگی عبارات خوبی هستند، ولی مهم این است که تک تک مردم از این حقوق خود آگاه و مطلع باشند و بدانند که امکانات و اختیارات و حقوقشان چطور بوده و چگونه باید پیگیری شود.

 

امین‌زاده تصریح کرد: بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود که همگان در مقاطع و مشاغل گوناگون جامعه، آگاهی لازم را درباره حقوق شهروندی خود بدست آورند، همچنین می‌توان با پیش‌بینی و ارائه طرح‌ها و لوایح مناسب و مختلف در بخش‌های گوناگون فعالیت‌های خوبی را برای بهتر رعایت شدن قانون و حقوق شهروندی ارائه کرد.

 

بر اساس این گزارش، در پایان این جلسه اساتید به ارائه نظرات و پیشنهادات خود نسبت به این موضوع پرداختند.

 

انتهای پیام

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=3042
  • 1415 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای معاون حقوقی رییس‌جمهور: تک تک مردم باید از حقوق شهروندی، امکانات واختیارات مطلع باشند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما