• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
12

وکلا، نقش تاثیرگذاری در پیشگیری از جرم دارند

  • کد خبر : 1429
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: وکلا نقش تاثیر گذاری در پیشگیری و به صلح و سازش کشاندن پرونده‌ها دارند که این قشر باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند. جعفر داراب خانی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اقدامات فرهنگی و اجتماعی به عنوان […]

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: وکلا نقش تاثیر گذاری در پیشگیری و به صلح و سازش کشاندن پرونده‌ها دارند که این قشر باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

جعفر داراب خانی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اقدامات فرهنگی و اجتماعی به عنوان اولین قدم در پیشگیری از وقوع جرم نقش بسیار بسزایی در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی دارد که باید بیشتر به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز رویکرد پیشگیری، بیشتر به فعالیت های فرهنگی در زمینه های مختلف معطوف است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر، ارشاد و ترغیب جوانان به حضور در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی باید بیشتر توسط دستگاه های فرهنگی انجام شود.

داراب خانی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ درست و اسلامی در جامعه مانع وقوع جرم و تشکیل بسیاری از پرونده‌ها می شود، خاطر نشان کرد: ارائه راهکار های پیشگیرانه در جهت معضلات، مشکلات، آسیب های اجتماعی محلات و همچنین دروری از موازی کاری با دیگر دستگاه ها می تواند تاثیر به سزایی در پیشگیری و کاهش جرایم داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام تصریح کرد: برای پیشگیری و کاهش جرایم همکاری و تعامل همه نهاد ها با دستگاه قضایی ضروری است چرا که تشکل های مردم نهاد و دیگر نهاد ها می توانند نقش حیاتی در این راستا ایفا کنند.

داراب خانی با اشاره به تاکید و سیاست های مقام معظم رهبری و رییس قوه قضاییه در خصوص اهتمام به فعالیت های پیشگیرانه بیان کرد: فرهنگ سازی کاربردی ترین وعملی ترین روش های نیل به این اهداف است که باید به آن توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضایی در اولویت قرار دارد، افزود: برخورد با جرایم در جامعه کافی نیست و باید همه دستگاه و نهاد ها از وقوع جرم در جامعه جلوگیری کنند.

دارب خانی با تاکید بر اینکه وکلا در پیشگیری از وقوع جرم نقش به سزایی دارند، ادامه داد: وکلا نیز هم‌چون قضات باید حتی المقدور پرونده ها را با صلح و سازش خاتمه دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام اضافه کرد: پیشگیری از وقوع جرم نقش بسزایی در کاهش حجم پرونده ها وارده به دادگستری دارد که همه دستگاه ها باید به این مقوله مهم با دستگاه قضایی همکاری کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=1429
  • 1250 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای وکلا، نقش تاثیرگذاری در پیشگیری از جرم دارند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما