• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

موافقت با بازگشت به کار «مستخدم بدون قرارداد» الزامی نیست

  • کد خبر : 779
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۹

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با رفع یک مورد تعارض آرای صادره از سوی شعبه ۲۵ این مرجع قضایی اعلام کرد که الزام دستگاه‌های اجرایی مبنی بر بازگشت به کار مستخدم بدون داشتن قرارداد، غیرقانونی است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن رای شماره ۲۲۶ هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این زمینه به […]

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با رفع یک مورد تعارض آرای صادره از سوی شعبه ۲۵ این مرجع قضایی اعلام کرد که الزام دستگاه‌های اجرایی مبنی بر بازگشت به کار مستخدم بدون داشتن قرارداد، غیرقانونی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن رای شماره ۲۲۶ هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این زمینه به شرح زیر است: «اولا تعارض در آرای مذکور محرز است. ثانیا صرف‌نظر از این‌که پس از پایان مدت قرارداد، همکاری با دستگاه‌های اجرایی، الزام به بازگشت به کار موجه نیست، اصولا به لحاظ این‌که اشتغال شکات پرونده‌های موضوع تعارض، بدون قرارداد بوده است، با اعلام عدم نیاز و قطع همکاری، دیگر موجبی برای الزام به بازگشت به کار وجود ندارد. با توجه به مراتب رای شعبه ۲۵ دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه ۲۶۷۹-۱۳۸۸/۸/۱۰ صحیح و موافق مقررات تشخیص می‌شود. این رای به استناد بند ۲ ماده ۱۹ و ماده ۴۳ قانون دیوان عدالت اداری برای شعب دیوان و سایر مراجع اداری مربوط در موارد مشابه لازم‌الاتباع است».

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=779

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما