• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
نایب رئیس اسکودا در جمع وکلا و کارآموزان کانون وکلای خراسان شمالی خبر داد:

موافقت قوه قضائیه با اصلاح ماده ۵۴ آیین‌نامه لایحه استقلال و تلفیق دو مرحله کارآموزی

  • کد خبر : 43474
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
موافقت قوه قضائیه با اصلاح ماده ۵۴ آیین‌نامه لایحه استقلال و تلفیق دو مرحله کارآموزی
نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از اصلاح ماده ۵۴ آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری خبر داد و گفت: طی مذاکرات با قوه قضاییه، ماده ۵۴ این آیین‌نامه اصلاح و مقرر شده است که دو مرحله کارآموزی با هم تلفیق شود و طی چند ماه آینده ابلاغ خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری استان خراسان شمالی، ابراهیم کیانی، در مراسم گرامیداشت هفتاد و یکمین سالروز استقلال کانون وکلا و روز وکیل مدافع که به همت کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی برگزار شد، ضمن تبریک سالروز استقلال کانون وکلا گفت: برای اجرای عدالت، وکیل مستقل و قاضی مستقل باید کنار هم باشند.

وی گفت: دو مقوله در استقلال کانون باید مورد توجه قرار گیرد: یکی صدور پروانه و دیگری ابطال پروانه که در اختیار کانون‌ها باشد.

کیانی افزود: دو سال قبل آیین نامه‌ای ابلاغ شد که استقلال را نقض می‌کرد، اتحادیه پیگیر شد، انتظار از ریاست محترم قوه قضائیه نیز چنین بود که حامی استقلال کانون وکلا باشد و پس از رایزنی‌های فراوان، هم اکنون صدور و ابطال پروانه که نشان استقلال است در اختیار کانون‌هاست.

نایب رئیس اسکودا تاکید کرد: ما در چنین روزی به کسانی که قصد نقض استقلال را دارند با وحدت و همدلی می‌گوییم که اجازه نمی‌دهیم این استقلال نقض شود.

وی درباره انتخابات مجلس نیز گفت: ما از مجلسی که به بدترین شکل، قانونی را تصویب کرد که استقلال نهاد وکالت را مخدوش می‌کرد، گلایه زیادی داریم، اما این هرگز به معنای قهر کردن نیست و پیگیر هستیم تا نمایندگان شایسته‌ای وارد مجلس شوند.

کیانی همچنین ضمن تشکر و قدردانی از رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به جهت تعامل سازنده با کانون وکلای استان، از فراهم شدن چنین بستری ابراز خشنودی کرد و اظهار امیدواری نمود که در سایر استان‌ها نیز چنین تعامل سازنده‌ای شکل بگیرد.

نایب رئیس اسکودا خطاب به کارآموزان کانون وکلای خراسان شمالی نیز گفت: جای خرسندی است که در این مراسم حضور دارم. خدمت شما و خانواده محترم تبریک عرض می‌کنم.

وی تاکید کرد: اجرای عدالت برای ما مهم‌ترین است؛ به حرف اقتصاددان‌هایی که در کار اقتصادی ناتوان هستند گوش نمی‌کنیم. حفظ اتحاد بسیار مهم است.

کیانی در پایان درباره ماده ۵۴ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری گفت: طی مذاکرات با قوه قضاییه، ماده ۵۴ اصلاح و مقرر شده است که دو مرحله کارآموزی با هم تلفیق شود و طی چند ماه آینده ابلاغ خواهد شد.

کانونی که برآمده از قانون است، مستحق تهدید و تحدید نیست

رضا نوروزیان جشن آبادی، رئیس کانون وکلای دادگستری استان خراسان شمالی نیز در ابتدای این جشن حقوقی، ضمن تبریک سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری گفت: به دو منظور دور هم جمع شده‌ایم؛ دلیل اول، سالروز استقلال کانون وکلا و دلیل دوم، تحلیف کارآموزان.

نوروزیان جشن آبادی تاکید کرد: اگر قرار بر جشن برای کانون باشد، در ۲۰ آبان ۱۳۰۹ کانون وکلا تشکیل شده است ولی ما استقلال را جشن می‌گیریم. استقلال از این جهت مهم است که وکلا بتوانند بدون ترس از ابطال پروانه به دفاع از موکل پرداخته و در جهت تحقق عدالت گام بردارند.

وی ادامه داد: نگهبان و لاجرم مطیع قانون هستیم. کانونی که برآمده از قانون است، مستحق تهدید و تحدید نیست.

نوروزیان جشن آبادی افزود: دلیل دوم برگزاری این مراسم، تحلیف کارآموزان محترم است‌. مفتخریم مراسم اتیان سوگند اولین دوره کانون وکلای خراسان شمالی را برگزار کنیم.

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: مفتخریم بدون اینکه دیناری بار مالی بر روی دوش حاکمیت گذاشته باشیم و فقط بر مبنای کمک همکاران و حق عضویت ایشان، آموزش‌های لازم را به کارآموزان ارائه داده‌ایم و کانون را اداره می‌کنیم. همچنین در راستای انجام رسالت اجتماعی خود، از طریق وکالت معاضدتی، تسخیری و مشاوره رایگان به اقشار کم برخوردار یاری رسانده‌ایم.

توصیه‌های رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی به وکلا و کارآموزان

در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی ضمن تبریک سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری گفت: باید ببینیم چه کسانی در عرصه وکالت حضور داشته‌اند و چه یادگاری گذاشته‌اند.

براتی زاده تاکید کرد: ما (دادگستری و کانون وکلا) در دستگاه قضا یک خانواده هستیم اما به صورت مستقل.

این مقام قضایی گفت: باید ببینیم چه الگوهایی داریم. امام علی(ع) یک الگوی کامل فردی، اجتماعی و سیاسی است. آنچه در مسیر اجرای عدالت نیاز داریم، اخلاق محوری است.

وی با اشاره به پنج رکن اساسی و مهم اخلاق محوری، این ارکان را در امر وکالت و قضاوت مورد تاکید قرار داد: تقوا یعنی خدا ترس بودن، صداقت، امانت و راستگویی در زندگی شخصی و اجتماعی پنج رکن رکینی هستند که باید در همه شئون زندگی شخصی و حرفه ای ما حاکم باشند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی ادامه داد: وکالت و قضاوت هر دو امانت هستند. ۷۱ سال از تاسیس کانون می‌گذرد که اکنون این امانت در اختیار شماست و باید تلاش کنید این امانتی را که در اختیار دارید حفظ کنید.

براتی زاده با تاکید بر فروتنی و تواضع گفت: در هر مقامی که هستید باید در دسترس باشید و نخوت و تکبر را کنار بگذارید.

این مقام قضایی در پایان بر حضور پرشور در انتخابات پیش رو تاکید کرد.

در ادامه این مراسم نیز رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری استان خراسان شمالی ضمن ارائه گزارشی از نحوه برگزاری دوره کارآموزی همکارانی که ردای وکالت پایه یک بر تن کرده‌اند، ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان، از وکلای سرپرست، اعضای هیأت مدیره کانون و اعضای کمیسیون کارآموزی و آموزش تقدیر و تشکر کرد.

در پایان ضمن تقدیر از رتبه‌های برتر، مراسم تحلیف برگزار شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=43474
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران
  • 1177 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما