• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
19

نامه کانون وکلای دادگستری مرکز به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

  • کد خبر : 5122
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران با سلام، احتراماً به پیوست تبصره الحاقی به ماده ۳۳ لایحه جامع وکالت و بند الف الحاقی به ماده ۱۴۲ همان لایحه تقدیم حضور می گردد. متأسفانه پس از تصویب نهایی لایحه جامع وکالت در جلسه مورخ ۱۸/۴/۹۳ هیأت محترم […]

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام، احتراماً به پیوست تبصره الحاقی به ماده ۳۳ لایحه جامع وکالت و بند الف الحاقی به ماده ۱۴۲ همان لایحه تقدیم حضور می گردد.

متأسفانه پس از تصویب نهایی لایحه جامع وکالت در جلسه مورخ ۱۸/۴/۹۳ هیأت محترم وزیران و اطلاع رسانی آن در خبرگزاری دولت و سایر خبرگزاری ها، حسب اطلاع واصله، در یک اقدام خلاف قاعده تبصره و بند مذکور که ناقض صریح استقلال کانون های وکلای دادگستری است به متن لایحه الحاق گردیده است. تفویض اختیار احراز صلاحیت اعضای هیأت نظارت به کمیته ای متشکل از رؤسای شعب دادگاه عالی انتظامی قضات دخالت صریح در امور وکالت دادگستری و نقض صریح استقلال آنها می باشد و تفویض اختیار تصویب آیین نامه اجرائی ماده ۳۳ و سایر مواد نیز به رییس محترم قوه قضاییه در حالی که این آیین نامه ها به موجب تبصره ماده ۱۲ قانون تشکیلات و دادرسی دیوان عدالت قابل ابطال در دیوان عدالت اداری نیست، اعطای مجوز دخالت در امور کانون های وکلای دادگستری بدون در نظر گرفتن حق هر گونه اعتراض در مرجع صالحه می باشد. نظر به اینکه این تغییرات خلق الساعه که بعد از تصویب نهایی لایحه در دولت صورت گرفته است ، اساس استقلال نهاد وکالت را خدشه دار می نماید ، از محضر آن مرجع عالیقدر استدعا دارد نسبت به درخواست عاجل توقف ارسال لایحه با تغییرات مذکور به مجلس و مآلاً حذف تبصره و بند مذکور از لایحه جامع اقدام شایسته را مبذول فرمایید.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز
دکترعلی نجفی توانا

منبع وبسایت کانون مرکز

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=5122
  • 1300 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نامه کانون وکلای دادگستری مرکز به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما