• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

نایب‌رییس اسکودا: بدنه حقوقی نهادهای دولتی ضعیف است

  • کد خبر : 25284
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

    نایب‌رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور گفت: رقابت برخی دانشگاه‌ها در جذب دانشجویان حقوق در سال‌های گذشته باعث شده که سطح سواد حقوقی دانشجویان کمتر از حد انتظار باشد.   حسن فرهودی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، گفت: رقابت دانشگاه‌های کشور با یکدیگر در جذب دانشجویان […]

 

farhodinia55

 

نایب‌رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور گفت: رقابت برخی دانشگاه‌ها در جذب دانشجویان حقوق در سال‌های گذشته باعث شده که سطح سواد حقوقی دانشجویان کمتر از حد انتظار باشد.

 

حسن فرهودی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، گفت: رقابت دانشگاه‌های کشور با یکدیگر در جذب دانشجویان حقوق باعث شده که کیفیت آموزش‌های حقوقی در دانشگاه‌ها کاهش یافته و به همان نسبت سطح سواد دانشجویان نیز کاهش یابد.

 

وی با تاکید بر لزوم ارایه آموزش‌های ضمن خدمت به کارمندان ادارات حقوقی دستگاه‌های دولتی افزود: علی رغم احترامی که به همه همکاران کارشناس حقوقی و وکلای دادگستری دارم به جرات می توان گفت که بدنه حقوقی نهادهای دولتی ضعیف است.

 

وی از سازمان‌های دولتی و شرکت‌های وابسته به دولت خواست تا از وکلای دادگستری در ادارات حقوقی خود استفاده کنند؛ چرا که معمولا سطح سواد وکلای دادگستری بیشتر از کارشناسان حقوق و کارشناسان دادگستری است.

 

فرهودی‌نیا در بخش پایانی سخنان خود ابراز کرد: از جذب بی‌رویه دانشجویان حقوق باید جلوگیری کنیم، چون عده ای با سطح سواد خیلی کم، شیوه های تست زنی را یاد می گیرند و وارد بدنه حقوقی کشور می شوند که این امر تضعیف ادارات حقوقی دستگاه های اجرایی را به همراه خواهد داشت.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25284
  • 1212 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نایب‌رییس اسکودا: بدنه حقوقی نهادهای دولتی ضعیف است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما