• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
16

نتایج پذیرفته شدگان برای کارآموزی قضایی سال ۹۲ نیمه اسفند ماه اعلام می شود

  • کد خبر : 1688
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳

تهران- رییس مرکز جذب آزمون معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه گفت: نتایج پذیرفته شدگان آزمون قضا برای گذراندن دوره کارآموزی در سال ۹۲، نیمه اسفندماه سال جاری اعلام می شود. ˈعلی رضا عالی پناهˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با بیان اینکه تعداد پذیرفته شدگان آزمون در این دوره […]

تهران- رییس مرکز جذب آزمون معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه گفت: نتایج پذیرفته شدگان آزمون قضا برای گذراندن دوره کارآموزی در سال ۹۲، نیمه اسفندماه سال جاری اعلام می شود.

ˈعلی رضا عالی پناهˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با بیان اینکه تعداد پذیرفته شدگان آزمون در این دوره حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر است، افزود: آهنگ جذب در سال آینده اگر بیشتر از امسال نباشد، کمتر نیست و این روند ادامه خواهد یافت.

وی تعداد کارآموزان فعلی را بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر برشمرد و ادامه داد: تا پایان سال جاری حدود ۶۰۰ نفر از دوره کارآموزی قضایی فارغ التحصیل می شوند.

این مقام دستگاه قضا با تاکید بر اینکه میزان جذب متناسب با نیاز دستگاه های زیرمجموعه قوه قضاییه است، اضافه کرد: هم اکنون یک دوره کارآموزی برای خانم ها برگزار شده که تعداد آنها حدود ۳۵ نفر است.

وی با نادرست خواندن برخی آمارهای منتشر شده درباره تعداد کارآموزان قضایی خانم، اظهار داشت: این تعداد، دانش آموختگان دانشگاه علوم قضایی هستند که دوره کارآموزی خاصی را نیز سپری می کنند و برای دادیاری ابلاغ دریافت خواهند کرد.

براساس اعلام مدیرکل کارگزینی قضات قوه قضاییه، در حال حاضر تعداد هشت هزار و ۲۰۰ نفر قاضی در سراسر کشور مشغول به کار هستند که از این تعداد حدود ۶۰۰ نفر را دارندگان پایه قضایی خانم تشکیل می دهند.

همچنین هفت هزار و ۵۰۰ قاضی در حوزه دادسرای عمومی و انقلاب اشتغال دارند.

به گفته ˈجواد عبدالهیˈ، دو سوم قضاتی که در حال حاضر مشغول به کار هستند، سابقه کار قضایی کمتر از ۱۵ سال دارند.

علاوه بر آن سالانه حدود یک سی ام قضات شاغل بازنشسته می شوند که به این ترتیب سالانه حدود ۶۰ تا ۷۰ قاضی بازنشسته خواهند شد.

به گفته این مقام اداری قوه قضاییه، در دو سه سال گذشته روند بازنشستگی در قضات افزایش یافته است به گونه ای که در سال ۹۰ حدود ۴۵۰ قاضی، بازنشسته شده اند.

طبق قانون برنامه پنج ساله پنجم، دستگاه قضا می تواند سالانه حدود ۸۰۰ نفر برای محاکم قضایی، نیرو استخدام کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=1688
  • 1228 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نتایج پذیرفته شدگان برای کارآموزی قضایی سال ۹۲ نیمه اسفند ماه اعلام می شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما