• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

نشست خبری بهمن کشاورز با اصحاب رسانه در خصوص همایش «استقلال حرفه وکالت و کانونهای وکلا از منظر بین المللی»

  • کد خبر : 25327
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵

                          رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از برگزاری همایش بین المللی استقلال حرفه وکالت و کانون های وکلای دادگستری از منظر بین الملل روز چهارم مردادماه سال جاری در سالن همایش های برج میلاد تهران خبر داد.     […]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از برگزاری همایش بین المللی استقلال حرفه وکالت و کانون های وکلای دادگستری از منظر بین الملل روز چهارم مردادماه سال جاری در سالن همایش های برج میلاد تهران خبر داد.

 

 

 

 

وی گفت:با توجه به اهمیت مساله استقلال حرفه وکالت ، تصمیم گرفته شده است تا این مساله را آن گونه که در مجامع بین المللی حرفه ای مطرح است در ایران مطرح کنیم.

 

 

 

وی تصریح کرد: قرار است در این همایش بین المللی روسای چند اتحادیه مهم وکلا شامل رییس اتحادیه وکلای کشورهای ترکیه، اتریش، فرانسه، آلمان و هلند سخنرانی کنند.

 

 

 

کشاورز گفت: این کشورها از نظر اقتدار تجاری و سیاسی اهمیت خاصی دارند.

 

 

وی اظهار داشت:همچنین وکالت و سنت وکالت در کشوری همچون ترکیه دیرین، قدیمی و جا افتاده است به همین منظور از کشور ترکیه سه تن از روسای کانون وکلای آنکار،

 

 

استانبول و ازمیر هم برای شرکت در این همایش دعوت شده اند.

 

 

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: این کشور در زمان حاضر دارای ۱۶۰هزار وکیل است.

 

 

کشاورز اظهارداشت: همچنین از کانون بین المللی وکلا (IBA) به عنوان تنها نهاد فراگیر بین المللی ، افرادی شامل مدیر اجرایی IBA، رییس کمیسیون مربوط به امور وکلای کانون های دادگستری سراسر در دنیا و مامور پیگیری امر استقلال حرفه ای وکالت، رییس کمیسیون حقوق بشر و نائب رییس کمیسیون حقوق مدنی وکلا به عنوان سخنران در این همایش حضور خواهند داشت.

 

 

 

وی ابراز امیدواری کرد در تغییرات لایحه جامع وکالت که در قانون اعمال خواهد شد، استقلال حرفه وکلا محکم تر و عمیق تر شود.

 

 

 

کشاورز در ادامه با بیان اینکه کشور ما در موقعیت بسیار خاصی قرار دارد، افزود: امیدواریم کار مذاکرات بین کشور ما و ۱+۵ به نحو مطلوب به سامان برسد و نتیجه مثبت باشد.

 

 

کشاورز خاطرنشان کرد: این همایش با توجه به موقعیتی که در آن هستیم خاصیت هایی دارد و نتیجه این مذاکرات از دو حال خارج نیست اگر نتایج ، مثبت باشد بلافاصله با یک فرایندی بحث سرمایه گذاری های خارجی در ایران مطرح خواهد شد و در این حالت یکی از عوامل تصمیم گیری سرمایه گذاران خارجی و نیز کسانی که می خواهند با خارج از ایران مراودات تجاری داشته باشند، این است که یک قوه قضاییه مستقل و قاطع وجود داشته باشد و در کنارش تشکیلات مستقل و قاطع که همان کانون وکالت است هم فعالیت کند.

 

 

 

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران ادامه داد: در این دیدگاه بحث بین المللی استقلال حرفه وکالت و کانون های وکلای دادگستری مطرح است و در صورتی که نتیجه مذاکرات منفی باشد آنگاه لازم خواهد شد که مواضع درست و به حق جمهوری اسلامی و دولت ایران در سطح جهان و در مجامع بین المللی مطرح شود و از آن ها دفاع شود.

 

 

 

وی تصریح کرد: از نظر نظری ، مشکلی در خصوص موضوع استقلال کانون وکلا نیست اما در عمل طی سال ها، به انحای مختلف در این مورد مناقشه شده است.

 

 

 

 

کشاورز در رابطه با دیگر اهداف برگزاری همایش یاد شده خاطرنشان کرد: استقلال کانون های وکلا و اثبات این موضوع و کسب اطلاعات بین المللی راجع این موضوع از زبان اهل فن از اهداف برگزاری این همایش است.

 

 

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه لایحه جامع وکالت نیزدر مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، برگزاری این همایش نیز در فرصت زمانی مناسبی انجام خواهد شد.

 

 

 

 

رییس اسکودا تصریح کرد: در این همایش مباحثی حول محور استقلال وکیل و کانون وکلا با گرایش های مختلف و تاثیر آن در سرمایه گذاری خارجی، تاثیرات آن در موضع بین المللی ایران در مجامع بین المللی و جهان و از دیدگاه اشاعه فرهنگ وکالت ارائه خواهد شد.

 

کشاورز در خصوص حضور مسوولان اجرایی کشور درا ین همایش نیز گفت: قرار است اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، نائب رییس مجلس و تعدادی از مسوولان قوه مجریه و قضاییه نیز حضور داشته باشند اما هنوز حضورشان قطعی نشده است.

 

 

 

** درباره ادغام کانون وکلا با مرکز امور مشاوران حقوق قوه قضاییه

 

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران همچنین درباره ادغام کانون وکلا با مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت: اگر در قانون اصل قضیه ادغام تشکیلات ماده ۱۸۷ با کانون وکلا بیاید مورد ایراد و اعتراض هیچکس نیست زیرا اگر ایرادی است ناظر به اصل قانونگذاری اولیه و فکری است که چنین حرکتی را ایجاد کرد.

 

 

 

 

وی ادامه داد: مجموعه ای که ادغام می شود بازهم باید مجموعه ای مستقل و مشتمل بر وکلای وابسته به تشکیلات خودگران باشد و این چیزی است که افرادی که در تشکیلات ماده ۱۸۷ یا مرکز امور مشاوران حقوق قوه قضاییه مشغول هستند، هم ادغام و هم استقلال را می خواهند.

 

 

 

 

 

کشاورز اظهار داشت:ما قانون را اجرا می کنیم اما اگر قانون از نظرما ایرادی داشته باشد ، از همان قدم نخست به عنوان منتقد آن خواهیم بود.

 

 

 

 

** تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی باعث وارد شدن خدشه به استقلال کانون وکلا می شود

 

 

 

 

رییس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران برای تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی که موجب انتخاب وکیل برای پرونده های خاص از سوی رییس قوه قضاییه می شود، افزود: این تبصره قابل بحث است چرا که موجب وارد شدن خدشه به استقلال کانون های وکلا می شود.

 

 

 

کشاورز گفت: معتقدیم این قضیه باید تغییر کند و راه حل کوتاه مدت آن نیز می تواند این باشد که در مقام تایید ، کل وکلا تایید شوند.

 

 

 

 

وی همچنین در خصوص اعلام فهرست وکلای مورد تایید نیز اظهار بی اطلاعی کرد.

 

 

 

کشاورز در خصوص آزمون وکالت در سال جاری گفت: نوسان زیادی از نظر میزان پذیرش در این آزمون وجود ندارد و از نظر کیفیت آزمون تغییر جدی لحاظ نشده است و نحوه برگزاری و منابع آزمون همانند آزمون قبلی خواهد بود.

 

 

 

 

 

** کانون وکلا مظلوم است و در موردشان کم لطفی می شود

 

 

رییس اسکودا با بیان اینکه حرفه وکالت حرفه ای آزاد است، گفت: وکیل حقوق بگیر جایی نیست و خودش از جیبش به صندوق حمایت هزینه می دهد تا زمان بازنشستگی از آن استفاده کند.

 

 

 

وی اظهار داشت: صندوق حمایت از وکلا به عنوان صندوقی خصوصی از اعضایش حمایت می کند و افتخار کانون وکلا این است که یک ریال از صندوق دولت کمک نمی گیرد .باید بگوییم که کانون وکلا مظلوم است و به عنوان سازمانی عالم المنفعه فعالیت دارد.

 

 

 

 

رییس اسکودا همچنین در مورد حق الوکاله تسخیری اظهار داشت: قرار بود این موضوع در بودجه لحاظ شود و هزینه آن به کانون ها داده شود اما تاکنون لحاظ نشده است.

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25327
  • 1060 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نشست خبری بهمن کشاورز با اصحاب رسانه در خصوص همایش «استقلال حرفه وکالت و کانونهای وکلا از منظر بین المللی» بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما