• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
27

نشست صمیمانه نامزدهای هیات رئیسه اسکودا

  • کد خبر : 35483
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۹:۵۹
نشست صمیمانه نامزدهای هیات رئیسه اسکودا

نشست هم‌اندیشی صمیمانه نامزدهای هیات رئیسه و بازرسی اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران در محل اتحادیه برگزار شد. ارائه پیشنهادات و نظرات نامزدهای تصدی سمت در هیات رئیسه و بازرسی اتحادیه در خصوص آینده نهاد وکالت، چالش‌‌های پیش روی این نهاد و برنامه‌های دوره جدید مدیریت اتحادیه از اهم مباحث این جلسه بود.

دکتر کوشا در ابتدای این جلسه هدف از برگزاری جلسه را همفکری با دوستان و همکاران درخصوص روند اداره اسکودا و برنامه‌های آتی آن دانست و گفت: من از همه کسانی که در این شرایط حساس نهاد وکالت، با هدف مشارکت در اداره این نهاد، خود را در معرض انتخاب قرار دادند تشکر می‌کنم. وی اداره امور نهاد وکالت در شرایط حساس فعلی را بسیار پیچیده خواند و تاکید کرد که برای تدبیر امور و غلبه بر مشکلات پیش روی نهاد وکالت، به اهتمام، اتحاد و هم‌افزایی همه ظرفیت‌های موجود در نهاد وکالت نیاز است.

دکتر کوشا در ادامه به ارائه گزارشی درباره مسائل روز نهاد وکالت پرداخت و اظهار کرد: ما سه موضوع را باید به جد دنبال کنیم و من تقاضا می‌کنم دراین باره به ما دست یاری دهید. یکی مسئله آزمون است که براساس تکلیف قانونی باید برگزار کنیم، اما با برخی موانع و چالش‌هایی که مرتبط با آئین‌نامه جدید و طرح تسهیل کسب‌وکارهاست، مواجه شده است. ما باید تلاش کنیم که آزمون را همچون سالهای گذشته و در استقلال کامل برگزار کنیم.

رییس اسکودا چالش دوم نهاد وکالت را آیین‌نامه جدید قوه قضاییه خواند و به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات نهاد وکالت در خصوص این آئین‌نامه و همچنین برنامه‌های آتی برای صیانت از استقلال این نهاد پرداخت.
طرح تسهیل صدور مجوز کسب‌وکارها به گفته دکتر کوشا چالش سوم پیش روی نهاد وکالت است که همه ارکان این نهاد و کسانی که دغدغه امور صنفی و حقوقی دارند، باید نسبت به آن حساس باشند و در این زمینه ایفای نقش کنند.

 

دکتر کوشادر ادامه به موضوع انتخابات هیات رئیسه اسکودا پرداخت و ضمن قدردانی از همه افرادی که بعنوان نامزد در انتخابات ثبت نام کردند، خاطرنشان کرد: نامزدی دوستان و همکاران ما برای ریاست و نایب‌رئیسی و بازرسی اتحادیه برای من بسیار خوشحال کننده‌بود و من بسیار خوشحال‌تر می‌شدم اگر افراد بیشتری مشارکت می‌کردند، چون اسکودا نیاز به افراد جدید و خوشفکر و ایده‌های جدید دارد.

دکتر کوشا افزود: اتحادیه در شرایطی قرار گرفت است که خیلی‌ها خود را در معرض انتخابات قرار نمی‌دهند و ریسک را نمی‌پذیرند. چرا که هجمه‌ها زیاد شده است. در یک سال گذشته فشار خیلی زیادی بر خود انتخابات و اسکودا بود اما بحران را گذراندیم. به همین جهت احساس تکلیف و ورود تک تک عزیزان به عرصه انتخابات به نظر من ارزشمند بود و بنده شخصا آماده استفاده از تک تک نظرات و ایده‌های همه نامزدها در راستای بهبود امور و تقویت اسکودا در دوره جدید هستم.
رئیس اسکودا، غلبه بر چالش‌های پیش روی نهاد وکالت را نیازمند اهتمام و هم‌افزایی همه ظرفیت‌ها دانست و تاکید کرد که نامزدهای تصدی‌گری در هیات رئیسه و بازرسی اسکودا، حتما باید بعنوان افراد فعال صنفی در امور  اسکودا فعال باشند و هیات رئیسه منتخب اسکودا از این نقش‌آفرینی حمایت می‌کند.

رییس اسکودا در پایان گفت:  من دوست دارم که دوستانی که تشریف دارند اولا این که ما را تنها نگذارند. من می‌بینم هیات عمومی یا روسا خیلی صاحب‌نظرند اما فقط به اظهار نظر بسنده نکنند و کمک هم بدهند. ما در قسمت‌های مختلف از همه دوستان به عنوان مشاور و دبیر و رییس استفاده خواهیم کرد. انتخابات مرحله‌ای برای رشد و شکوفایی یک نهاد است، بعد از انتخابات همه ما در یک خانواده‌ایم و قلب‌مان برای نهاد وکالت می‌تپد.

 

در این جلسه که برای شرکت در آن از همه نامزدهای تصدی‌گری در همه سمت‌های هیات رئیسه و بازرسی اسکودا دعوت به عمل آمده بود، آقای محمد صابونچی بعنوان بازرس منتخب اسکودا، آقای حامدتوسلی به عنوان بازرس علی البدل، خانم‌ لیلا  رییسی به عنوان نامزد نایب رییسی، خانم برومند نامزد بازرسی و آقای بهنام حبیبی درگاه به عنوان نامزد ریاست حضور داشتند. 

در ادامه جلسه حاضران نیز به ارائه نظرات خود پرداختند و راهکارهایی درباره چالش‌های موجود نهاد وکالت ارائه کردند.
تاکید به همکاری‌ها پس از انتخابات، استفاده از ظرفیت وکلای نخبه و فرهیخته در اداره امور نهاد وکالت، هم‌افزایی ظرفیت‌ها و استفاده از ظرفیت همه افراد فعال صنفی در اسکودا، ایجاد و توسعه دیپلماسی حقوقی و توسعه فعالیت‌های بین‌المللی اسکودا، تهیه سند تحول اسکودا، راه‌اندازی اتاق فکر اتحادیه با حضور همه چهره‌های فعال و دغدغه‌مند صنفی از جمله محورهای مورد تاکید میهمانان در این نشست بود.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.8]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=35483
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1402 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما