• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
30

 نشست معمرین و فعالان صنفی کانون وکلای دادگستری استان همدان با رئیس و نایب رئیس اتحادیه

  • کد خبر : 32957
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
 نشست معمرین و فعالان صنفی کانون وکلای دادگستری استان همدان با رئیس و نایب رئیس اتحادیه

دومین برنامه از سفر استانی اتحادیه سراسری کانون های وکلا به استان همدان به نشست رئیس و نایب رئیس اتحادیه با معمرین و فعالان صنفی کانون اختصاص یافت.

 در ابتدای این نشست سعید آئیه وند رئیس کانون وکلای همدان قبول مسئولیت در شرایط حساس نهاد وکالت را تصمیم سختی دانست که دکتر کوشا گرفته است و افزود: تحولات خوبی را در اتحادیه شاهد هستیم، از فعال شدن کمیسیون ها تا تعامل با دستگاه قضائی کشور و نیز تحکیم روابط بین کانون ها که نمونه آن سفر ایشان به استان‌ها است. آیینه وند رویکرد کانون وکلای همدان را از دوره های قبل تقویت اتحادیه اعلام کرد و خاطر نشان کرد: در این دوره تلاش کردیم این رویکرد را قوی تر کنیم چرا که اعتقاد این است که داشتن یک اتحادیه قوی به نفع همه وکلاست.

 در ادامه دکتر کوشا ضمن خوشنودی از ملاقات با همکاران وکیل در همدان، با تسلیت به جامعه وکالت بابت درگذشت همکار فقید مرحوم پریوش ظفری، واقعه دو روز گذشته را موجب تالم خاطر همه همکاران دانست و بیان داشت: از همان ابتدا پیگیر این مسئله شدم و با ریاست دادگستری استان کرمانشاه و نیز دادستان این شهر صحبت کردم و خواستار تسریع در رسیدگی شدم، این قبیل موارد لزوم داشتن اتحادیه را جهت حفظ و صیانت از وکلا بیش از پیش یادآوری می کند.

 رییس اتحادیه با اشاره به دیدار امروز خود با دکتر عدالت‌خواه رییس کل دادگستری استان همدان این دیدار را دیداری مفید و مثمرثمر بیان کرد و افزود: صحبت های مفیدی در خصوص تعامل با کانون مطرح شد که قطعاً موجب هم‌افزایی بیشتر بین کانون وکلا و دادگستری استان خواهد شد. وی هدف از این دیدارها را تکریم بیشتر وکلا دانسته و خاطر نشان کرد: خواست ما این است که در هر شهر و استانی شأن وکلا حفظ شود.

 دکتر کوشا با تشریح شرایط خاصی که کانون های وکلا در آن قرار دارند ابراز امیداواری کرد با آشنایی و مناسباتی که از گذشته با مسئولین عالی کشور خصوصاً مسئولین دستگاه قضائی دارد هجمه‌های دانسته و نادانسته شکل گرفته بر علیه نهاد وکالت به بهترین شکل مرتفع شود.

 وی در خصوص تنظیم آیین نامه قانون استقلال کانون وکلا نیز‌ گفت: آنچه که از ابتدا از سوی معاونت حقوقی قوه قضائیه مطرح می شد این بود که آئین نامه را قوه قضائیه تنظیم کند و به ما ارائه دهد و سپس تصویب کند، لکن برخلاف آنچه که مدنظر این معاونت بود در دیداری که با آیت الله رئیسی ریاست این قوه داشتیم تاکید کردیم که تنظیم آئین نامه طبق قانون در اختیار کانون ‌های وکلا است و تصویب آن با قوه قضائیه و هرجا که در آئین نامه اصلاح و تغییری نیاز باشد، متن پیشنهادی باید عودت شود تا کارگروه کانون ها آن را اصلاح کند و قوه قضائیه نیز پذیرفت.

 ایشان همچنین با اشاره به اینکه در خصوص استقلال نهاد وکالت با کسی مذاکره نمی‌کنیم از تاکید رئیس دستگاه قضائی بر استقلال کانون وکلا در دیدار با مدیران نهاد وکالت و وعده قاطع ایشان به حفظ استقلال و حفظ کیان و تمامیت این نهاد در برابر هجمه ها خبر داد.

 تقدیر و تشکر از کانون وکلای دادگستری همدان و رئیس و هیات مدیره این کانون بخاطر حمایت از اتحادیه بمنظور استقرار هیات رئیسه جدیدش، بخش پایانی صحبت های دکتر‌ کوشا بود.

 

 دکتر ابراهیم کیانی نایب رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران سخنران دیگر نشست با معمرین و فعالان صنفی کانون وکلای دادگستری همدان بود.

 وی با بیان اینکه نقش کانون های وکلای استانی در حفاظت از کیان نهاد وکالت کشور بسیار پر رنگ است تصریح کرد: اگر کانون های استانی نبودند هیچ چیز از نهاد وکالت باقی نمی‌ماند. وی همچنین با اشاره مناسباتی که از طرف ریاست اتحادیه با مجلس شورای اسلامی جهت رایزنی با نمایندگان و ارکان مختلف مجلس دارد افزود : به عینه می بینم تعاملات پارلمانی که کانون های استانی با نمایندگان استان های خود در مجلس دارند، نهاد وکالت را سرزنده نگه داشته است، از دیگر نمونه های این تعاملات روابط خوبی است که کانون های استان ها با دادگستری های خود دارند.

نایب رئیس اتحادیه در بخش دیگر صحبت های خود حفظ اتحاد را از مهم ترین مسائلی عنوان کرد که موجب ارتقای صنف وکالت می‌‌شود و خاطر نشان کرد: کسی که از درون، نهاد وکالت را تضعیف می‌کند بیشترین ضربه را به وکالت می‌زند و نمونه و نتیجه این اتحاد آن بود که ما با قوه قضاییه توافق کردیم که تنظیم آئین نامه و نیز اصلاح آن را به خود ما بسپارد که یک اتفاق تاریخی بود.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=32957
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1601 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما