• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
به صورت مجازی؛

نشست هماهنگی کمیسیون‌های حقوق بشر کانون‌های وکلای دادگستری به‌مناسبت روز جهانی حقوق بشر برگزار شد

  • کد خبر : 42712
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
نشست هماهنگی کمیسیون‌های حقوق بشر کانون‌های وکلای دادگستری به‌مناسبت روز جهانی حقوق بشر برگزار شد
نشست هماهنگی کمیسیون‌های حقوق بشر کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور ظهر سه‌شنبه 14 آذر ماه 1402 به صورت مجازی و به همت کارگروه حقوق بشر اسکودا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)، در این نشست از شعار سال کارگروه حقوق بشر اسکودا با عنوان «حقوق بشر، وکیل کنشگر؛ حمایت‌ها و مسئولیت‌ها» که در هفتاد و پنجمین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشر مطرح شده، رونمایی شد و از کانون‌های وکلا و کمیسیون‌های حقوق بشر خواسته شد در ترویج این شعار و مفهوم‌سازی و تولید محتوای مناسب با این شعار اهتمام ورزند.

همچنین با اشاره به ضرورت همبستگی کمیسیون‌های حقوق بشر کانون‌های وکلا، از هیئت‌های مدیره‌ کانون‌ها خواسته شد کمیسیون‌ تخصصی حقوق بشر خود را فعال کنند و به این مقوله به صورت تخصصی توجه ویژه‌ای داشته باشند. همچنین درخواست شد وکلای کنشگر حقوق بشر را به‌صورت ویژه و اثربخش مورد حمایت قرار دهند.

در ادامه این نشست حاضران درباره مبانی مداخله حمایتگرانه حقوق بشری در جهت کاهش مجازات اعدام، منع مطلق شکنجه، نظارت وکلا بر زندان‌ها، منع بازداشت ناروا، افشای نقض آزادی‌ها و دادخواهی‌های مرتبط با حقوق اساسی، منع کودک‌همسری و خشونت‌های خانگی و اجتماعی بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست همچنین حاضران بر برگزاری اینگونه جلسات به‌صورت حضوری و اجرای برنامه‌های مشترک با یکدیگر تاکید کردند. همچنین بر این مسئله تاکید شد که کمیسیون‌های حقوق بشر کانون‌های وکلای دادگستری در راستای آموزش و ترویج و تحقق حقوق بشر به اشتراک ایده‌ها و هم‌افزایی با یکدیگر پرداخته و در روز جهانی حقوق بشر نیز نشست‌ها و برنامه‌های مشترکی را اجرا کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=42712
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 247 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما