• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
23

نشست هم‌اندیشی رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با اساتید و فعالان حوزه روابط عمومی و رسانه با موضوع تحول در حوزه روابط عمومی اسکودا

  • کد خبر : 29108
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
نشست هم‌اندیشی رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با اساتید و فعالان حوزه روابط عمومی و رسانه با موضوع تحول در حوزه روابط عمومی اسکودا
پیرو دعوت قبلی در مورخه 1399/04/08 جلسه شورای سیاستگذاری روابط عمومی اسکودا با حضور آقایان شهبازی نیا، امیرپور، تاجگر، تقی‌زاده، رستمیان، شکری خانقاه، قاسمی، نوبهار و خانم شهبازی برگزار و به شرح زیر بحث و تبادل نظر گردید.

در آغاز جلسه آقای دکتر شهبازی نیا ضمن عرض خیر مقدم به اعضای محترم شورا به تشریح جایگاه و رسالت اسکودا و نیز اهمیت و حساسیت ماموریت روابط عمومی در خصوص آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در حوزه وظایف کلان اسکودا پرداخته و توضیحاتی را پیرامون تلاشهای اتحادیه در راستای استقرار حاکمیت قانون و نقش کانونهای وکلا در پیشبرد تثبیت حقوق شهروندی و تبیین مسولیتهای اجتماعی آحاد ملت ارائه نمود.

پس از بیانات ریاست اتحادیه آقای تقی پور صاحب امتیاز روزنامه جهان اقتصاد نیز بر ارتقاء کیفی ترویج دانش حقوقی میان شهروندان،گسترش و تعمیق تعاملات اتحادیه با نهادهای مدنی، آگاهی بخشی به اصحاب رسانه پیرامون مبانی و دستاوردهای علم حقوق، ارتقاء سطح آگاهی عموم مردم از طریق تشکل های صنفی و تبیین اهمیت این موضوع برای اصناف مختلف تاکید کرد.

در ادامه جلسه آقای قاسمی مدیر مسئول و سردبیر ماهنامه انجمن روابط عمومی ایران با اشاره به اهمیت مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی و ضرورت توجه ویژه به اصل کلان نگری در حوزه مسائل مرتبط با روابط عمومی و تنویر افکار عمومی خواستار تکیه بر خرد جمعی و هم افزایی برای نیل به اهداف مورد نظر شده و جهت اعمال هرگونه مساعدت در این زمینه اعلام آمادگی نمود.

آقای رستمیان معاون اسبق فرهنگی اجتماعی تأمین اجتماعی و نشریه تأمین اجتماعی نیز ضمن تأکید بر ضرورت بررسی اهداف، ظرفیت‌ها، امکانات و خدمات قابل ارائه، عنایت خاص به تعمیق ارتباطات و تعاملات با مجامع مدنی و سازمانهای مردم نهاد را حائز اهمیت و اولویت دانست و با توصیف نقش و جایگاه گروه‌های اثرگذار در سطح اجتماع به عنوان گروه‌های مرجع، همکنشی با فعالان و کنشگران سیاسی و فرهنگی و تعامل سازنده با اصحاب رسانه و صدا و سیما را شایسته توجه ویژه ارزیابی نموده و برنامه ریزی جامع برای استفاده از ظرفیت افکار عمومی را در راستای تبیین و حل و فصل پرونده های مهم و اعمال معاضدت در مسیر دفاع از حقوق شهروندان ایرانی ضروری برشمرد.

در ادامه، آقای دکتر شکری خانقاه معاون مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی خواستار عطف توجه به اهمیت اعمال اصلاحات در رویکرد همگانی نسبت به رسالت رسانه ها و وسائط ارتباط جمعی و دوری جستن از هر گونه نگاه سوداگرانه و منفعت طلبانه به این حوزه شده و عنایت به اهمیت تدوین و اجرای مفاد سند راهبردی روابط عمومی و تبیین نقاط قوت و ضعف، چالشها و فرصت های پیش رو را با هدف ارتقاء جایگاه نهاد وکالت و وکلا اجتناب ناپذیر دانست. ایشان همچنین بهره‌برداری داهیانه وهوشمندانه از شبکه‌های ارتباط جمعی رسمی و پر مخاطب و ارائه آموزشهای تخصصی به وکلا را در کنار تقویت نظام یکپارچه کانون وکلا و نوسازی و بهسازی واحد روابط عمومی اتحادیه از اولویت های کلان و راهبردی مدیریت کانون دانست. ایشان در فراز پایانی سخنان خود، ارزیابی دقیق میزان اثر بخشی اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته را زمینه ساز تداوم بخشیدن به اقدامات اصلاحی در این عرصه ارزیابی نمود.

پس از این توضیحات آقای دکتر شکری خانقاه، آقای دکتر آرمان مدیر مسول شفا آنلاین و قائم مقام روزنامه جهان صنعت نیز نوسازی و چابک سازی ساختار و فعالیتهای واحد روابط عمومی از رهگذر تزریق نیروی متخصص به این واحد با رویکرد آموزش افکار عمومی را مورد تایید قرار داد. ایشان گرفتار آمدن در کمند روزمرگی و عدم انسجام راهبردی را از آفات اصلی فعالیت در این عرصه ارزیابی نموده و تربیت اذهان و افکار عمومی در مسیر اهداف رهیافت ترسیم شده در این برهه جدید را اقدامی گریز ناپذیر و در خور امعان نظر توصیف نمود. همچنین استفاده بهینه ازگنجینه معارف و میراث حقوقی اتحادیه را برای تنویر و توجیه آحاد شهروندان در پیوند با استراتژی کانون مورد تاکید قرار داد.

در ادامه این جلسه، خانم دکتر شهبازی از مدیران شرکت اطلاع رسانی بورس و اوراق بهادار به تشریح نظر خود در خصوص ایجاد اتاق فکر فعال و پویا، افزایش سرمایه اجتماعی اتحادیه و اعمال شفافیت بیشتر از طریق فرهنگ سازی و تعمیق روز افزون همکاریها و تعاملات فراسازمانی پرداخت.

آقای نوبهار از تهیه کنندگان صدا و سیما در تکمیل بیانات و اظهارات اعضای محترم شورا، ایجاد جایگاه و موضع مناسب برای اتحادیه در میان رسانه های کشور، زدودن زنگار تحریف‌ها از چهره کانون وکلا و بهره‌گیری از نظرات فعالان سیاسی فراجناحی را در راستای تقویت پایگاه اجتماعی اتحادیه و تسهیل روند تعامل کانون با نهادهای رسمی از جمله صدا و سیما مهم دانسته و حضور پررنگ و چشمگیر اتحادیه کانون وکلا در صحنه حیات اجتماعی و خروج از وضعیت انفعال  را ضروری ارزیابی نمود و استفاده از فضای مجازی در راستای پیشبرد اهداف را لازم دانست.

در ادامه آقای تاجگر مشاور مدیرمسئول ماهنامه کانون سردفتران اسناد رسمی، ضمن تأیید دیدگاه سایر اعضای محترم شورا مبنی بر بهسازی و نوسازی ساختار عملکرد واحد روابط عمومی، بهره مندی از حمایت های وزارت محترم دادگستری، آگاهی سازی وکلای کشور از حقوق صنفی خود، تقویت روحیه همگرایی صنفی و نیز ترغیب روزافزون سازمانها و شرکتها و حتی فرد فرد شهروندان به استفاده از خدمات تخصصی وکلا را مورد تأیید قرار داده و تلاش ساختارمند و برنامه ریزی شده جهت تبیین حقوق عامه و آشنا سازی هموطنان با اهمیت این موضوع را ضروری بر شمرد.

در پایان این جلسه، ریاست محترم اتحادیه ضمن قدردانی از حضور مدعوین گرانقدر در این نشست هم‌اندیشی، از زحمات بی‌دریغ و تلاش همدلانه آقای دکتر امیر پور جهت برگزاری این جلسه، صمیمانه سپاسگزاری نموده و تحقق برنامه ها و اهداف مورد نظر اعضای محترم شورا را منوط به تداوم یافتن این رویکرد مصلحانه و در عین حال منتقدانه دانست.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=29108
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1636 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نشست هم‌اندیشی رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با اساتید و فعالان حوزه روابط عمومی و رسانه با موضوع تحول در حوزه روابط عمومی اسکودا بسته هستند

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما