• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
10
دکتر کوشا در جلسه شورای اجرایی:

نهاد وکالت قَیّم نمی‌خواهد چون محجور نیست/ نباید نهاد وکالت را فدای مطامع جناحی و گروهی خود کرد

  • کد خبر : 42718
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
نهاد وکالت قَیّم نمی‌خواهد چون محجور نیست/ نباید نهاد وکالت را فدای مطامع جناحی و گروهی خود کرد
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با اشاره به برخی دخالت‌ها در برگزاری انتخابات اسکودا تاکید کرد: نهاد وکالت قَیّم نمی‌خواهد چون محجور نیستیم. صنف و نهاد وکالت سال‌های سال است که به بلوغ رسیده و می‌تواند فکر کند و تصمیم بگیرد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) دکتر جعفر کوشا صبح امروز پنجشنبه ۱۶ آذر ماه جاری در جلسه شورای اجرایی اسکودا ضمن محکوم کردن تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، گفت: امروز غزه قربانی مطامع سیاسی کشورهای بزرگ شده است. امیدوارم صلح و آرامش در همه جای جهان برقرار شود و همه انسان‌ها در سایه صلح و امنیت زندگی کنند.

وی همچنین با تبریک روز ۱۶ آذر روز دانشجو به دانشجویان کشور گفت: امروز همه ما به نوعی دانشجو هستیم. هرچه طیف دانشجو را بیش از پیش رشد دهیم و روی آن سرمایه‌گذاری کنیم، در آینده ثمره آن را در کشور می‌بینیم، چراکه رشد دانشجو در حقیقت رشد کشور به حساب می‌آید، لذا مسئولان به جای ایجاد زاویه با دانشگاه و دانشجو، باید آنها را به سمت و سویی سوق دهند که در جهت رشد و تعالی ایران عزیز گام بردارند نه اینکه صرفاً گزینه‌ای جز مهاجرت به خارج از کشور برای آنها وجود نداشته باشد.

رئیس اسکودا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جریاناتی در درون و بیرون نهاد وکالت دست به دست هم داده که استقلال و ماهیت نهاد را مورد خدشه قرار دهند، تصریح کرد: متاسفانه امروز فضا به گونه‌ای پیش رفته است که پیشکسوتان و معمرین نهاد وکالت یا خود را درگیر مسائل نهاد نمی‌کنند و یا اگر هم درگیر کنند گوش شنوایی برای صحبت‌های آنان وجود ندارد.

از زیاده‌خواهی و دخالت مسائل جناحی و شخصی در امور کانون‌ها دوری کنیم

دکتر کوشا همچنین با بیان اینکه امروز اتفاقاتی در برخی کانون‌ها افتاده که زنگ خطر را به صدا درآورده است، تصریح کرد: این اتفاقات این هشدار را می‌دهد که باید مراقبت کرده و از زیاده‌خواهی و دخالت مسائل جناحی و شخصی در امور کانون‌ها دوری کنیم. اگر قرار است صنف را حفظ کنیم باید خود را فدا نماییم نه اینکه نهاد وکالت را فدای مطامع جناحی و گروهی خود کنیم. فدای صنف شدن به معنای آن است که گاهی انسان باید مذاکره و عاقبت‌اندیشی کند تا آبروی صنف حفظ شود.

عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فسادهای اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه همچنان در بخش‌های مختلف دولتی شاهد بروز فسادهای میلیارد دلاری آن هم در زمانی هستیم که مردم از حیث معیشت در تنگنا هستند. مسئولان باید معیشت مردم را مدنظر قرار دهند، نه اینکه اقداماتی را پیگیری کنند که افکار و اذهان عمومی را منحرف سازند. نباید از اصل ماجرا و مشکلات و همچنین دغدغه‌ها دور شویم و باید رسالت خود در آگاه‌سازی را عملیاتی کنیم.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در ادامه سخنان خود از کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان برای برگزاری همایش هیات عمومی اسکودا در کیش تقدیر و تشکر کرد و گفت: این همایش به بهترین وجه خود برگزار شد اما اتفاق‌هایی هم در آن همایش رخ داد که نکات قابل تأملی را در خود دارد. متاسفانه در کسری از ساعت علیه نهاد وکالت و اعضای آن اقدام شد و اوضاع را به سمت و سویی دیگر سوق دادند. اینکه عده‌ای فکر می‌کنند در حاشیه امن قرار دارند و حالا به دنبال برگزاری انتخابات و شرکت در آن هستند و فکر می‌کنند که با عقب‌نشینی می‌توانند کاری از پیش ببرند و برای خود عافیت بخرند، یک تحلیل کاملا غلط است.

وی افزود: در همایش کیش برخی‌ها خواهان برگزاری انتخابات بودند ولی انتظارها این بود که تمام نامزدها کنار بکشند. ما باید الفبای دموکراسی و احترام به یکدیگر را فرا بگیریم. ما نمایندگان صنف و تفکرات آن هستیم و باید همه چیز را در کمال آرامش و احترام جلو ببریم. حالا سوال این است که چرا برخی نهادها قصد مداخله  در امورات اسکودا را دارند؟

هدف قرار دادن اسکودا به این دلیل است که کانون‌های وکلای دادگستری، استانی شوند

دکتر کوشا تاکید کرد: هدف قرار دادن اسکودا به این دلیل است که کانون‌های وکلای دادگستری، استانی شوند تا در این راستا بتوانند تمام قد آن را در دستان خود داشته باشند. اگر می‌خواهیم مستقل باشیم، باید این استقلال را از خودمان شروع کنیم. برخی از رفت‌وآمدها برای صنف همانند یک سمِ مُهلک است و می‌تواند صنف و نهاد وکالت را از پای درآورد. ما قَیّم نمی‌خواهیم چون محجور نیستیم. نهاد و صنف وکالت سال‌های سال است که به بلوغ رسیده و می‌تواند فکر کند و تصمیم بگیرد. سوال این است که وظیفه آقایان در صنف و انتخابات چیست؟ اینکه استقلال نهاد وکالت را مورد خدشه قرار دهند و بعد به ما احترام بگذارند، اساسا درست نیست.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=42718

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما