• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
با انتشار بیانیه‌ای صورت گرفت؛

واکنش کانون وکلای دادگستری کرمانشاه به مسمومیت‌های اخیر در مدارس

  • کد خبر : 39452
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
واکنش کانون وکلای دادگستری کرمانشاه به مسمومیت‌های اخیر در مدارس
به دنبال انتشار اخبار مربوط به مسمویت‌های دانش آموزان، کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه  با صدور بیانیه‌ای به این مسئله واکنش نشان داد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری کرمانشاه در ابتدای این بیانیه آمده است: حوادث تاسف بار روزهای اخیر و مسمومیت های ناشی از استنشاق گازهای شیمیایی برای دانش آموزان کشور موجی از نگرانی را در سطح جامعه پراکنده است ، مدرسه که مهد درس و علم و جایگاه پرورش و شکوفایی استعدادها است به کابوسی برای خانواده ها تبدیل شده و امنیت خاطر آنان را به خطر انداخته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «امنیت» ضروری ترین و بنیادی ترین نیاز بشر در زیست اجتماعی اوست که همواره مورد توجه مکاتب مختلف فکری و سیاسی بوده است ، امنیت آموزشی به مثابه زیر بنای «حق تحصیل» و «حق آموزش» اصلی ترین وظیفه و کارکرد حکومت هاست و نظام های سیاسی از هر مرام و نظریه ای که برخاسته باشند ملزم به تامین ، حفظ و گسترش آن هستند .

کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای کرمانشاه در ادامه بیانیه خود نسبت به حوداث اخیری که در مدارس رخ داده است، اینطور واکنش نشان داده است: آن چه مسلم است این که حقوق بشر و امنیت اجتماعی به عنوان دو مولفه حیات بخش همپوشانی داشته که هم در منابع داخلی و هم در اسناد معتبر جهانی مورد تصریح و تاکید واقع شده اند ، بند نهم از اصل سه قانون اساسی جمهوری اسلامی ، ماده سوم و بیست و دوم اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده نهم میثاق بین المللی حقوقی مدنی و سیاسی نمونه ای از اسناد داخلی و همچنین حقوق بین الملل است که زمینه برقراری امنیت اجتماعی شهروندان را فراهم می نمایند .

در دنباله این بیانیه نهاد وکالت استان کرمانشاه آمده است: از حوادث روزهای اخیر اینگونه تبادر می‌گردد که اقدام علیه دانش آموزان خصوصا دانش آموزان دختر در شهرهای مختلف کشور ، حرکتی سازمان یافته ، جهت دار و برنامه ریزی شده است ، این اقدامات مذبوحانه چنانچه با مماشات مسئولان دولتی مواجه گردد بر اساس استانداردهای بین الملل به مثابه جنایت علیه بشریت تلقی شده و موجبات خشم جامعه جهانی علیه کشورمان را فراهم خواهم کرد.

اعضای کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری کرمانشاه در نهایت بیانیه خود را اینطور خاتمه داده‌اند: کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه از مسئولان دولت جمهوری اسلامی و خصوصا دستگاه های امنیتی کشور می خواهد به صورت جدی و قاطع به موضوع ناهنجاری های اخیر ورود کرده و با شناسایی عناصر فکری ، اجرایی و عملیاتی آن ، مسببان این حوادث را به پنجه عدالت و قانون بسپارند . در این زمینه همکاران کانون وکلای دادگستری این استان نیز آمادگی خود را به منظور معاضدت های حقوقی برای آسیب دیدگان این حوادث اعلام می نماید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=39452
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 380 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما