• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
15
با انتشار بیانیه‌ای صورت گرفت؛

واکنش کانون وکلای مرکز به مسمومیت سریالی شماری از دانش آموزان

  • کد خبر : 39546
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
واکنش کانون وکلای مرکز به مسمومیت سریالی شماری از دانش آموزان
کانون وکلای دادگستری مرکز با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اقدام جنايت بار مسموميت های سريالی عليه عده ای از دانش آموزان واکنش نشان داد.

 به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای مرکز، این نهاد صنفی با استناد به ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی آمادگی خود را برای پذیرش داوطلبانه و رایگان وکالت آسیب دیدگان این حادثه اعلام کرده است.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

اقدام جنایت آمیز اخیر در مسموم نمودن تعدادی از دانش آموزان و دختران معصوم مدارس سراسر کشور که سرمایه ها و آینده سازان این مرز وبوم می باشند موجب ایجاد ناامنی بین دانش آموزان و خانواده های ایشان و سایر شهروندان گردیده است. براین اساس کانون وکلای دادگستری مرکز این اقدامات سازمان یافته و فاجعه بار را به شدت محکوم و آمادگی کهن ترین نهاد مدنی کشور را برای اقدامات حمایتی حقوقی و پذیرش وکالت داوطلبانه و رایگان از تمامی آسیب دیدگان این اقدام علیه امنیت و آسایش عمومی که برابر ماده ٢٨۶ قانون مجازات اسلامی نیز جرم انگاری شده و مستوجب مجازات شدید است را اعلام می نماید.

با توجه به تهدیدات و مخاطرات بوجود آمده از متولیان و مسئولین امر درخواست دارد بر اساس وظیفه ذاتی خود مطابق با ماده ۱ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان ، مداخله فوری و پیشگیری از بزه دیدگی و ورود آسیب بیشتر به دانش آموزان و حفاظت از سلامت جسمی و روانی و اجتماعی و وضعیت آموزشی آنان اقدام ‌نموده و نسبت به شناسایی، تعقیب و بازداشت عوامل این اقدامات مجرمانه اقدام و متهمین را به مراجع قضایی ذیصلاح تحویل نمایند تا در یک محاکمه علنی، به مجازات قانونی و متناسب با جرائم ارتکابی محکوم گردند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=39546
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 359 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما