• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
19
معاون دادگستری استان کرمان در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت در کرمان:

وکالت منصب است، نباید به عنوان یک شغل به آن نگاه کرد

  • کد خبر : 35394
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
وکالت منصب است، نباید به عنوان یک شغل به آن نگاه کرد
وکالت شغل شریفی است و افراد باید با ویژگی‌های خاصی در این عرصه پا بگذارند
محمدباقر اسلامی در آئین تحلیف کارآموزان وکالت دادگستری استان کرمان، افزود: در رابطه با اقدام مجلس شورای اسلامی در طرح تسهیل، باید گفت که این طرح دغدغه مشترک همه دست اندرکاران عرصه عدالت از جمله قضات، وکلا و … است و قطعا نمایندگان مجلس باید با دقت و کارشناسی بیشتر به امور بپردازند و این امر مورد وفاق همه حقوقدانان است.
 
وی با اشاره به اینکه همه ما فرزند یک نظام و متولد شده در خاک پاک جمهوری اسلامی ایران هستیم، گفت: اختلاف سلائق وجود دارد و باید در جمع های آکادمیک بر مبنای تبادل نظر علمی نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.
 
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان به متن سوگندنامه وکلای جدید الورود اشاره کرد و ادامه داد: در یکی از فرازهای سوگندنامه وکالت به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌شود و این موضوع بیانگر آن است که اگر قدرت را در ید خداوند بدانیم و خداوند را از همه بالاتر و برتر بدانیم، طبیعتا شجاعت در وجود وکیل شکل می‌گیرد و از پیگیری مسائل اجتماعی و رساندن آنها به مسئولان هراس نخواهد داشت.
 
دکتر اسلامی، رعایت احترام نسبت به اشخاص را از دیگر بندهای سوگندنامه وکالت برشمرد و ادامه داد: اگر جایگاه قاضی، وکیل، کارشناس و … را به درستی بشناسیم و با هرکس در خور شأن وی برخورد کنیم،امور در چارچوب رعایت متقابل به خوبی پیش خواهد رفت.
وی با تاکید بر این مطلب که سوگندنامه، تضمین درستی و صحیح العمل بودن وکلا است، تاکید کرد: وکالت شغل شریفی است و افراد باید با ویژگی‌های خاصی در این عرصه پا بگذارند.
 
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: دستگاه قضایی استان کرمان در نهایت تعامل با کانون وکلا است و هیچ مانعی را در مسیر همکاری‌های مشترک نمی بینیم.
اسلامی تصریح کرد: در عرصه آموزش در دادگستری کل استان کرمان هیچ منعی برای کارهای آموزشی و پژوهشی و نشست‌های مشترک نمی‌بینیم.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=35394
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1247 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما