• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
رئیس کانون وکلای دادگستری البرز در مراسم هفتادمین سالروز استقلال کانون وکلا:

انتظار وکلا کمک به حفظ استقلال ایشان در امر دادرسی و تصمیم‌سازی‌ها در قوه قضاییه است

  • کد خبر : 39311
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
انتظار وکلا کمک به حفظ استقلال ایشان در امر دادرسی و تصمیم‌سازی‌ها در قوه قضاییه است
کانون وکلای دادگستری البرز، در روز سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱، مراسم گرامی‌داشت هفتادمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع را با حضور شمار کثیری از اعضای جامعه وکالت این استان در سالن موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان البرز در این مراسم علاوه بر دکتر محمود حبیبی نایب رییس دوم و دکتر محمد صابونچی ذوالفقاری بازرس اول اسکودا، وحید نصیری اوانکی رییس کانون البرز و دکتر داوودی رئیس ادوار این کانون، دکتر فاضلی رییس کل دادگستری استان البرز نیز حضور داشته و به ایراد سخن پرداختند.

در این مراسم وحید نصیری، رئیس کانون وکلای دادگستری البرز در سخنانی با بیان اینکه وکلای دادگستری نقش تعیین کننده‌ای در تحقق عدالت دارند، گفت: همانگونه که وکلا و کانون‌های وکلا به وظایف و تکالیف خویش عمل می‌‎کنند قوه قضاییه نیز می بایست همراه و یاری دهنده و کلا در تکالیف قانونی خویش باشد.

وی افزود: اگر در سال‌های گذشته مدیران پیگیر رفتار صحیح و قانونی عوامل دستگاه قضا با وکلا مثل اجتناب از بازدید بدنی و غیره بودند، امروز مطالبات کانون‌های وکلا تغییر کرده است. انتظار وکلای دادگستری کمک به حفظ استقلال ایشان در امر دادرسی و تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها در قوه قضاییه است. شنیده شده است که آیین نامه‌ای که در مواردی ناقض استقلال کانون‌ها و وکلای دادگستری بوده در سطح معاونین اصلاح شده و منتظر امضا رئیس محترم قوه قضاییه جناب آقای اژه‌ای است.

نصیری در ادامه ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده توسط کانون وکلای دادگستری البرز، گفت: وکلای دادگستری در استان البرز در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۵ هزار مشاوره رایگان انجام داده‌اند و به صورت روزانه در محاکم قضایی استان مشغول ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به افراد بی بضاعت و کم درآمد هستند.

رئیس کانون وکلای دادگستری البرز افزود: همچنین در سال ۱۴۰۱ تاکنون ۵۵۰ وکیل تسخیری به محاکم کیفری معرفی شده‌اند. ضمن اینکه کانون با امضا تفاهم‌نامه با نهادهای حمایتی و دولتی خدمات رایگان قضایی به همشهریان ارائه می دهد.

وی در ادامه وکلای استان البرز را از شریف‌ترین و قانونمندترین وکلای کشور توصیف کرد و در توضیح این مسئله گفت: با وجود حدود سه هزار وکیل و کارآموز وکالت عضو کانون وکلای البرز، تنها ۱۰۷ پرونده جریانی در دستگاه انتظامی این کانون در حال رسیدگی است. البته قضاوت وکلاى البرز در دادسرا و دادگاه‌های انتظامی نیز تحسین‌برانگیز است که گواه آن تایید قریب به اتفاق آرا صادره دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری البرز در دادگاه عالی انتظامی قضات است و ما از این جهت بر خود می‌بالیم

نصیری در پایان ضمن تشکر از عوامل اجرایی برگزاری مراسم هفتامین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری، گرامیداشت سالانه روز وکیل مدافع و استقلال کانون وکلا را از وظایف هیات مدیره کانون عنوان کرد.

پخش کلیپ و اجرای گروه موسیقی نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=39311
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادسگتری
  • 527 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما