• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
10
رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان:

وکلای دادگستری باید در احقاق حق، اخلاق و علم، الگوی جامعه باشند

  • کد خبر : 42744
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
وکلای دادگستری باید در احقاق حق، اخلاق و علم، الگوی جامعه باشند
آئین تحلیف کارآموزان وکالت ورودی سال ۱۴۰۲ کانون وکلای دادگستری استان لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری استان لرستان، در این مراسم ۴۷ نفر از قبول شدگان آزمون وکالت سوگند یاد کردند و ردای کارآموزی وکالت را بر تن کردند.

در این مراسم غلامرضا رفیعی، رئیس کانون وکلای دادگستری استان لرستان در سخنانی اظهار کرد: بیش از ۷۰ سال از استقلال کانون وکلای دادگستری می‌گذرد و کانون، نهادی است مستقل که فیلترهای علمی را برای نهادش در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: وکلا می‌دانند که این استقلال به معنی قدرت طلبی و منفعت جویی و مصونیت شخصی نیست، بلکه ناشی از مسئولیت سنگینی است که برای آن سوگند می‌خورند و لذا باید الگویی در احقاق حق، اخلاق و ادب، علم و معرفت باشند.

رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان اضافه کرد: جامعه به وکلا به عنوان الگو نگریسته و رفتار آنها را رصد می‌کنند، لذا باید این قشر فرهیخته مراقب اعمال و رفتار خود باشند.

رفیعی اضافه کرد: امروز سخن خود را با «هوالوکیل» آغاز می‌کنید که یکی از اسامی خداوند است، زیرا ذات باری تعالی وکیل مطلق است و وکیل را همین نام کافیست که مسئولیت سنگین خود را به درستی احساس کند و در حفظ شأن خود و شأنیت کانون کوشیده و در علم‌آموزی، تجربه اندوزی، اخلاق گرایی و حفظ این میراث ماندگار جدیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز وکلای فرهیخته دیگری به کانون وکلای لرستان اضافه می‌شوند، اظهار امیدواری کرد نیروهای جوان در کنار پیشکسوتان این کانون، منشاء خدمات شایسته‌ای برای جامعه باشند.

رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان به وکلای جدید توصیه کرد، امروز که در مقابل دیدگان صدها نفر و محضر حضرت حق به صف ایستاده و به نام ایزد متعال سوگند یاد می‌کنید، این لحظه را هرگز از یاد نبرده و از حقوق آحاد جامعه با هر منش، سبک و رفتار و هنجارها دفاع نموده و مدافع حق باشید.

رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان با بیان اینکه شغل وکالت از مشاغل ممتازی است که چون با جان، مال ‌و ناموس مردم در ارتباط است مانند مشاغل پزشکی و قضاوت بعد از پایان دوره ابتدایی حتماً باید سوگند یاد کنند، گفت: امروز ما سوگند یاد می‌کنیم که شرافتمان را در راهی که در آینده می‌رویم وثیقه قرار دهیم تا از جان، مال و ناموس مردم و آنچه را قانون و شرع می‌گوید در نظر بگیریم و هیچ وقت از مواردی که شرع برای یک وکیل پایه یک در نظر گرفته تخطی نکنیم.

وی افزود: از شما خواهش دارم از مسیر قانون، حق و عدالت و آنچه شرافت انسانی می‌گوید خارج نشوید. خیلی مهم است که ما درستی و راستی را پیشه کار خودمان قرار دهیم و جایگاهی را برای خودمان به وجود بیاوریم، که دادگاه در مورد وکیل قضاوت درستی داشته باشد و به تحقیقات او اتکا کرده باشد که این یک ارتباط دو سویه بین وکیل و قاضی است.

رفیعی گفت: مردم به وکیلی مراجعه می‌کنند که درست بوده و مورد وثوق باشد، سوگندی را که یاد می‌کنید عبارات آن را بارها مرور کنید و این دیدگاه را برای خوب بوجود بیاورید که باید پایبند آن باشید.

رئیس کانون وکلای لرستان یادآور شد: در کار وکالت ابزار وکیل خیلی مهم است، با رعایت قوانین باید مطالعات خود را بالا ببرید، هرچه ابزارمان از این جهت قوی‌تر باشد با مطالعات زیاد در دفاع و تنظیم لوایح و دادخواست نیز موفق‌تر خواهیم بود.

وکالت شغلی مقدس است

در این مراسم همچنین حجت الاسلام شهواری، رئیس کل دادگستری لرستان با تبریک به کارآموزان، وکالت را شغلی مقدس قلمداد کرد و افزود: وکالت از دیگر مشاغل کاملا متفاوت است و وکیل بر اساس سوگندی که یاد می‌کند باید تمام کارهایش بر اساس موازین و قانون باشد.

وکلای دادگستری، امانت، صداقت و ادب را همواره حفظ کنند

دکتر محمد حسین حجاریان، نخستین وکیل دادگستری لرستان نیز در این مراسم گفت: شغل وکالت از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار بوده که به تبع آن، نیاز به ادای سوگند در این  حرفه است.

بنیانگذار دانشکده حقوق در لرستان افزود: امروز سوگند یاد می‌کنید و اهمیت این شغل برای شما چند برابر می‌شود، البته نباید فکر کنید که با تحلیف کار شما در تحلیل قواعد حقوقی تمام شده است بلکه شما باید بتوانید مجری قانون باشید و به خوبی از قانون دفاع کنید و تفسیر قانون را بدانید.

وی ادامه داد: وکالت تنها یک کار قضایی نیست اخلاق بالاتر از قضاوت و تقوا بالاتر از قضاوت است. فقط خداوند را فراموش نکنید، مواظب باشید شأن همکارتان را پایین نیاورید و خداوند به شما افتخار داده که همکار او شوید.

حجاریان خطاب به وکلای جوان گفت: آقایان و خواهرانی که امروز سوگند خورده‌اید که در مقابل حق دفاع کنید و مواظب باشید تصوراتی که در ذهنتان هم هست نوشته می‌شود پس امانت و صداقت و ادب را حفظ کنید زیرا تمام اعمال ما در روز قیامت پیش روی ماست.

این پیشکسوت وکلای لرستان تاکید کرد: احترام خود و جامعه وکلا را داشته باشید و مواظب باشید دعاوی ناحق را قبول نکنید، دعاوی را قبول نکنید که حقی را ناحق و یا ناحقی راحق کنید.

وی ادامه داد: راست و پاک باشید. قرآن و نهج البلاغه را بخوانید و ادبیات خود را قوی کنید. در نوشتن دادخواست با وکلای سرپرست‌تان مشورت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=42744
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 375 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما