• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
18
رئیس اسکودا در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان

وکلا معیار عدالت در هر جامعه‌ای هستند

  • کد خبر : 35410
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
وکلا معیار عدالت در هر جامعه‌ای هستند
متاسفانه کانون‌های وکلا به عنوان محرم دستگاه قضا شناخته نمی‌شوند و در برخی موارد، آئین نامه‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که نمایندگان کانون‌های وکلا هیچ نقشی در آن ندارند.
به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کرمان، اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان به همراه رئیس و نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با رئیس کل دادگستری استان و پیرامون مسائل و دغدغه‌های وکلا به گفت‌وگو نشستند.
 
دکتر کوشا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در این دیدار ضمن تشکر از رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان به جهت فراهم نمودن موجبات برگزاری این نشست و همچنین گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای استان کرمان به ویژه شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: در ارتباط با بحث تعامل از نظر لغوی دچار مشکل شده‌ایم چرا که زمان تعریف کلمه تعامل در باب تفاعل این مسئله به ذهن متبادر می‌شد که هر دو طرف باید به یکدیگر کمک نمایند و کانون‌های وکلا این تصور را دارند که همیشه کمک حال دستگاه قضایی باشند و دستگاه قضایی هم در تئوری قصد کمک کردن به کانو‌ن‌های وکلا را دارد؛ اما متاسفانه در عمل این تعامل به صورت یک طرفه دیده می‌شود.
 
جعفر کوشا اظهار داشت: در سطح کلان، نگاه قوه قضائیه به کانون‌های وکلا یک نگاه خاص و ویژه است، در حالی که دادگستری خانه ما است و وکلا با تصور ورود به خانه‌ی خود، به آن وارد می‌شوند.
 
وی با اشاره به اینکه برای تحقق تعامل در عمل ضرورت دارد موانع مرتفع گردند بیان کرد: تعامل فی‌مابین کانون‌های ‌وکلا در استان‌ها با دادگستری و مسئولین قضایی استان‌ها بسیار مطلوب است، اما چه عاملی سبب می‌گردد در مجموع و در سطح کلان این تعامل آنگونه که باید دیده نشود؟ چرا در کلیت نظام، وکلا و قضات ناراضی‌اند و تعامل به شکل عملی دیده نمی‌شود؟
 
سکاندار اسکودا علت عدم تعامل مطلوب را نوع نگاه نظام به کانون‌های وکلا دانست و بیان داشت: این شیوه نگرش لازم است تغییر یابد و این اندیشه ناصواب که وکلا خود را با شرایط نظام وفق نمی‌دهند خروجی کار را به سمت عدم تعامل شایسته می‌کشاند.
 
 وی با بیان اینکه دستگاه قضایی اگر سیاسی عمل کند، تعامل پسندیده‌ای نمی‌تواند ایجاد کند عنوان کرد: وجه اشتراک کانون‌های وکلا و دادگستری عدالت است و وکلا در مقام اثبات و قضات در جایگاه احراز به فعالیت می‌پردازند.‌
 
کوشا افزود: متاسفانه کانون‌های وکلا به عنوان محرم دستگاه قضا شناخته نمی‌شوند و در برخی موارد، آئین نامه‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که نمایندگان کانون‌های وکلا هیچ نقشی در آن ندارند.
 
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا تاکید کرد: امروزه نمی‌توان کاری را به صورت تحکمی از پیش برد؛ بلکه با تعامل، گفت‌وگو و ایجاد فضای گفتمان است که کارها مثمرثمر خواهند بود، به خصوص در قوه قضائیه که نشان از نظم و عدالت است و خروجی آن باید توام با عدالت و تعامل سازنده باشد.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=35410
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1267 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما