• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15
رئیس کانون وکلای بوشهر دکتر عبدالصمد دولاح در افتتاحیه چهلمین همایش اسکودا در بوشهر

پیام جامعه وکالت این است که این آیین‌نامه مغایر با قانون و استقلال ماست

  • کد خبر : 35258
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
پیام جامعه وکالت این است که این آیین‌نامه مغایر با قانون و استقلال ماست

چهلمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران به میزبانی کانون وکلای بوشهر صبح روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه آغاز شد.
در ابتدا دکتر فرهمند، مدیریت اجرایی همایش، ضمن سپاسگزاری از ورود مهمانان و مدعوین این همایش از پیشکسوتان و معمرین این عرصه تشکر نمود و اظهار داشت مفتخریم که پس از گذشت قریب به یک دهه، میزبانی همایش اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری به بوشهر اهدا شد.
دکتر فرهمند در ادامه به ارائه سخنانی در خصوص طرح اخیر مجلس پیرامون طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار پرداختند.

در ادامه همایش اسکودا در بوشهر، رئیس کانون وکلای بوشهر دکتر عبدالصمد دولاح ضمن خوشامدگویی ب مهمانان همایش تصریح کردند: بزرگوارانی که برای پابرجایی حقوق مردم رشادت می ورزند، قطعا مجاهداتشان در دفاع از نهاد وکالت در این بازه زمانی، در تاریخ ماندگار خواهد شد.برکسی پوشیده نیست که جامعه وکالت این روزها غمگین است، در سالی که گذشت روش و رفتار درستی با این نهاد نشد و بزرگان این نهاد که به نمایندگی از ۵۵ هزار وکیل در سراسر کشور در این مکان حضور دارند خاطرات خوبی به یادندارند.
امروز ماهیت نهاد وکالت را در این کشور از بین می‌برند با تبدیل آن به داد و ستد و تجارت.
چرا باید سخن بزرگان این نهاد شنیده نشود به کدام ادله؟ چرا باید مغایر با فقه عمل شود؟ چرا باید رئیس جمهور که مجری قانون اساسی است و نماینده دولت در مجلس،از طرحی دفاع کند که نتیجه آن تضییع حقوق مردم باشد؟ چرا شورای تشخیص مصلحت نظام در این خصوص سکوت اختیار کردند؟ براساس چه استدلالی این کار انجام می‌شود؟ ما دلسوزان این نظام هستیم، قریب به نیمی از جامعه وکلای ایران خانواده شهدا هستند. ما به دنبال مسیری هستیم که به حقوق مردم توجه شود.
و اما سخنی با مدیران محترم کانون ها؛ وقت آن است که ما به روشی نوین برای رسالت الهی و انسانی خود که به عنوان میثاق مشترمان پذیرفته‌ایم، اقدام نماییم. ما برای خود رسانه دولتی نداریم، باید روابط عمومی خود را متحول کنیم که اگر روابط عمومی کانونها اصلاح نشود و این سیاه افکنی‌ها ادامه یابد،قطعا آسیب خواهیم دید.
پشتوانه ما مردم و اعضای کانون‌های وکلا هستند، باید کنار مردم باشیم، باید نسبت به بدنه جامعه وکالت با وحدت و همبستگی گام‌های اساسی مورد نیاز را برداریم، باید به کشورمان خدمات بیشتری ارائه کنیم.
همزادی وکالت و قضاوت به گونه‌ای است که اگر یکی از این دو نباشد، استقلال دادگستری باقی نخواهد ماند.
ما در تعامل با جامعه هستیم، با نظام سیاسی و مقدس ایران همسو هستیم، اگر رئیس قوه قضاییه، در مقام قانونگذاری‌ آیین نامه‌ای را تنظیم کند، باید صدای جامعه وکالت را بشنود. پیام جامعه وکالت این است که این آیین‌نامه مغایر با قانون و استقلال ماست. بیایید روش دیگری را برگزینیم.
ای دل غمدیده حالت به شود دل بد مکن
وین سر شوریده بازآید به سامان غم مخور
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=35258
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1104 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما