• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7

کانون وکلای دادگستری خراسان و خانه مطبوعات خراسان رضوی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

  • کد خبر : 39592
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
کانون وکلای دادگستری خراسان و خانه مطبوعات خراسان رضوی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
کانون وکلای دادگستری خراسان و خانه مطبوعات خراسان رضوی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری خراسان در این جلسه که در روز شنبه ۲۰ اسفند ماه در محل کانون وکلا برگزار شد، دکتر عباس شیخ الاسلامی، با اشاره به اینکه رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی شناخته می شوند، تصریح کرد: بایستی شرایط به گونه ای فراهم شود که رسانه ها بتوانند نقش مطالبه گری  خود را به درستی انجام دهند.

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان با تاکید بر اینکه نقش رسانه ها در توسعه مبانی حقوق شهروندی بسیار ارزشمند است، افزود: متاسفانه تفاوت های مشهودی بین عملکرد رسانه ها در داخل کشور و خارج از کشور و نقش آفرینی آن ها در جامعه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه قوانین مختلفی در حوزه رسانه به تصویب رسیده که نیازمند بررسی و تحلیل آن ها هستیم گفت: کانون های وکلا می توانند در کنار رسانه ها نقش موثری را در بررسی این قوانین و ارائه راهکارهای لازم جهت بهبود شرایط موجود ایفا کنند.

دکتر شیخ الاسلامی ادامه داد: ارتقاء سطح آگاهی های عمومی و آشنایی اهالی رسانه با مباحث حقوقی از جمله اهدافی است که خانه مطبوعات استان می تواند با همکاری کانون های وکلای خراسان دنبال کنند.

وی با تقدیر از شرایط به وجود آمده برای انعقاد تفاهم همکاری میان این دو نهاد صنفی تصریح کرد: همکاری به منظور انعکاس و اطلاع رسانی فعالیت های کانون وکلای خراسان از جمله اهدافی است که خانه مطبوعات می تواند در این تفاهم نامه به کانون های وکلا کمک کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان عنوان کرد: امیدواریم نمایندگان هر دو نهاد بتوانند هرچه سریع تر شرایط مناسبی را برای اجرایی شدن این تفاهم نامه فراهم کنند.

مدیرخانه مطبوعات و رسانه های استان خراسان رضوی نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد کانون های وکلای دادگستری تصریح کرد: امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه روزنامه نگاران و خبرنگارانی که در استان دچار مشکلاتی می شوند، بتوانند از وکلای مجرب بهره مند شوند.

دکتر علی پاکباز خسروشاهی ادامه داد: اهالی رسانه جزو اقشار مظلوم جامعه هستند و بایستی تلاش کنیم تا حداقل شرایط بهتری از لحاظ امنیت شغلی و حمایت های حقوقی برای آن ها فراهم شود.

وی افزود: برگزاری نشست های تخصصی حقوق رسانه و نشست های بررسی رویکرد های رسیدگی به پرونده های اهالی رسانه استان با حضور قضات، وکلا و بزرگان رسانه استان از جمله اهدافی است که با انعقاد این تفاهم نامه دنبال می شود.

لازم به ذکر است در پایان این نشست نیز تفاهم نامه همکاری کانون وکلای دادگستری خراسان و خانه مطبوعات خراسان رضوی امضاء و منعقد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=39592
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 454 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما