• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
7
رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین:

کانون وکلا آماده ارائه مشاوره حقوقی به شهروندان و شورای شهر قزوین است

  • کد خبر : 43145
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کانون وکلا آماده ارائه مشاوره حقوقی به شهروندان و شورای شهر قزوین است
رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: برای کاهش مشکلات حقوقی و پرونده‌های قضایی آماده همکاری با شورای شهر و شهرداری‌ها در آموزش و ارائه مشاوره‌های حقوقی رایگان به شهروندان هستیم.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری استان قزوین، هیئت‌مدیره این کانون با حضور در نشست علنی شورای شهر قزوین برای همکاری با شورا اعلام آمادگی کرد.

محمد نسخه‌چی رئیس کانون قزوین در جلسه شورای شهر قزوین اظهار داشت: شورای شهر به‌عنوان منتخبان مردم در جلب رضایت مردم با انجام کار‌های عمرانی و فرهنگی نقش مهمی دارند و جا دارد از خدمات ارزشمند انجام شده تشکر و قدردانی شود.

نسخه‌چی گفت: افتتاح کمربندی با گره‌گشایی از ترافیک شهری از طرح‌های مهمی بود که توانسته رضایت شهروندان را جلب کند و امیدواریم با همراهی اعضای، شورای شهر شاهد افتتاح طرح‌های عمرانی بیشتری باشیم.

وی افزود: کانون وکلا یک نهاد خدمت‌رسان عمومی است که در کشور بیش از ۱۰۰ سال سابقه فعالیت دارد و قدیمی‌ترین نهاد مدنی است و در دفاع از حقوق مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

نسخه‌چی یادآور شد: این کانون ۷۱ سال به‌صورت مستقل و خودگردان و خود انتظام مدیریت شده و در قزوین نیز سابقه ۲۰ ‌ساله دارد و به‌صورت مستقل فعالیت می‌کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در کانون استان ۱۴۰۰ وکیل و کارآموز وکالت داریم که دوران کارآموزی را سپری می‌کنند و با نظارت بر عملکردشان و آموزش حقوقی آن‌ها را بر عهده داریم.

وی اضافه کرد: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی با جدیت پای‌کار هستیم و در اداره معاضدت قضایی به همه مردم خدمات رایگان ارائه می‌کنیم که در این راستا به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد خدمات رایگان داده می‌شود.

نسخه‌چی اظهار داشت: کانون وکلا ظرفیت خوبی دارند که می‌توانند به شورای شهر در پیشبرد امور کمک کنند که در این زمینه نیز در شرایط کنونی برخی وکلا در شهرداری‌ها خدمت می‌کنند و آماده‌ایم بازوی اجرایی شما در انجام امور شهری باشیم.

وی گفت: حفظ حقوق شهروندی و آموزش عمومی در موضوعات مختلف اجتماعی، حقوقی، هوای پاک و محیط‌زیست و سایر موارد موردنیاز از کار‌هایی است که می‌توانیم در اختیار شورای شهر قرار دهیم.

نسخه‌چی اظهار داشت: اگر شهروندان مشکل حقوقی داشتند می‌توانیم در حوزه معاضدت قضایی هم به شما کمک کنیم تا مراجعات شما کمتر شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین تصریح کرد: یک پیش‌نویس همکاری در خصوص حفظ حقوق شهروندی و توسعه خدمات عمومی با شورا تهیه شده تا بتوانیم به‌صورت رایگان خدمت حقوقی و مشاوره‌ای به شهروندان ارائه کنیم.

وی بیان کرد: در دو سال گذشته ۳۶۰ کارآموز جدید پذیرش کرده‌ایم که در حال طی مراحلی آموزشی هستند.

نسخه‌چی با اشاره به مشکلات ناشی از هدررفت آب در ساختمان منطقه پونک اظهار داشت: ازآنجاکه این بنا در محدوده چند قنات احداث شده شاهد هدررفت آب تا حدود ۶۰ هزار لیتر در روز هستیم که نگران‌کننده است و انتظار داریم با کمک شهرداری و آبفا برای کنترل و هدایت این منبع آبی برای آبیاری فضای سبز محدوده مجتمع ادارات استفاده شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه متولی اصلی این امر مشخص نیست و مراتب به دستگاه قضایی هم اعلام شده تا به‌سرعت از هدررفت این حجم آب پیشگیری شود.

در ادامه محلوجی رئیس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری استان قزوین اظهار داشت: در خصوص مشاوره حقوقی موضوعات شهرداری‌ها تخصصی است و وکلا معمولاً کمتر به امور تخصصی ورود می‌کنند؛ اما در امور شهری نیازمند یک تمرکز تخصصی هستیم.

وی اضافه کرد: باتوجه‌به فنی بودن موضوع اگر نیازی بود از همکاران متخصص در روز‌های معین استفاده می‌کنیم تا کار‌ها انجام شود.

از ظرفیت کانون وکلای دادگستری در بخش‌های حقوقی شهرداری قزوین استفاده می‌کنیم

 

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این جلسه گفت: در راستای حل مشکلات حقوقی در برخی پرونده‌ها و همچنین توسعه خدمات حقوقی در مدیریت شهری از ظرفیت کانون وکلای دادگستری استفاده می‌کنیم.

علی فرمانی اظهار داشت: افزایش و آگاهی شهروندان از حقوق خود و احقاق حقوق آن‌ها در مدیریت شهری بسیار اهمیت دارد و در این راستا می‌توانیم از ظرفیت حقوقی کانون وکلا استفاده کنیم.

وی افزود: افزایش تعامل و همکاری با نهاد‌ها و دستگاه‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک فی ما بین به تسهیل در روند اجرای کار‌ها افزایش رضایت‌مندی مردم منجر خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین با اشاره به بدهکاری کانون وکلا به شهرداری قزوین خواستار تهاتر آن با خدمات دریافت شده از آن کانون در قالب تفاهم‌نامه شد و گفت: پیشنهاد می‌شود تا این بدهی با خدماتی که از این مرکز دریافت می‌شود تهاتر شده و گزارش انجام این کار هم به شورای شهر ارائه شود.

فرمانی گفت: مرکز جامع علمی‌کاربردی شهرداری می‌تواند برای آموزش حقوق شهروندی مورداستفاده قرار گیرد و کانون وکلا در اقتصاد شهری هم می‌تواند کمک شورا باشد.

در ادامه محسن حق‌شناس عضو شورا گفت: بی‌شک یکی از مشکلات شورا‌ها در ادوار مختلف مسائل حقوقی بوده؛ لذا درخواست می‌کنم در تفاهم‌نامه فی‌مابین معاضدت قضایی و حقوقی کمیسیون‌ها موردتوجه قرار گیرد.

مهری سادات تقوی عضو دیگر شورا هم اظهار داشت: راهنمایی حقوقی می‌تواند از برخی مشکلات آینده در شهرداری و شورا پیشگیری کند و نظارت حقوقی در برخی قرارداد‌ها الزامی است تا محکوم نشویم.

صلح‌جو دیگر عضو شورای شهر قزوین هم گفت: کانون در احقاق حقوق مردم جدی است و امیدواریم در تعامل و همکاری با شهرداری به احقاق حق مردم کمک شود، زیرا مردم به حقوق شهروندی آشنا نیستند و توجه به آموزش می‌تواند این خلأ را جبران کند.

ولی چگینی عضو شورای شهر هم بیان کرد: هر چقدر تعامل شورا با دستگاه‌ها بیشتر باشد حتماً خروجی بهتر خواهد بود این تعامل را به فال نیک می‌گیریم و آن را مانع از ضرر و زیان به حوزه شهری می‌دانیم که به کاهش آسیب‌های اجتماعی هم منجر خواهد شد.

چگینی تصریح کرد: هر چقدر در مسیر آگاهی‌بخشی تلاش کنیم به کاهش پرونده‌ها و آسیب‌ها کمک شده است.

قاسم اللهیاری دیگر عضو شورا هم اظهار داشت: اصالت شورا و کانون ارزشمند است و باید این همکاری تداوم یابد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=43145
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 242 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما