• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
11
محمد صابونچی در گفتگو با روابط عمومی اسکودا:

کیفیت فنی مسابقات ورزشی وکلا بسیار افزایش یافته است/ افزایش رشته‌های المپیاد ورزشی کانون‌های وکلا در دستور کار کمیسیون ورزش اسکودا

  • کد خبر : 41063
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
کیفیت فنی مسابقات ورزشی وکلا بسیار افزایش یافته است/ افزایش رشته‌های المپیاد ورزشی کانون‌های وکلا در دستور کار کمیسیون ورزش اسکودا
ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری در حالی در جزیره کیش به میزبانی کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان در حال برگزاری است که بسیاری آن را یکی از نمادهای اتحاد و همبستگی در میان آحاد وکلا می‌دانند، المپیادی که سالانه وکلای دادگستری بسیاری را جذب خود کرده و همه ساله سبک و سیاقی حرفه‌ای‌تری به خود گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اسکودا، در این میان نقش کمیسیون ورزش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) در پررنگ‌تر برگزار شدن این رویداد ورزشی از ادوار گذشته تا این دوره که ششمین دوره آن در حال برگزاری است، بی‌بدیل است.

درباره اینکه در ششمین دوره برگزاری المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری چه می‌گذرد و تفاوت این دوره از مسابقات با دوره‌های گذشته چیست، گفتگویی را با محمد صابونچی ذوالفقاری، عضو کمیسیون ورزش اسکودا انجام دادیم که از نظر می‌گذرد:

* به عنوان اولین سوال بفرمائید، کیفیت فنی مسابقات ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

– این دوره از مسابقات در قیاس با دوره‌های گذشته در تمامی رشته‌ها اعم از تنیس روی میز، والیبال (آقایان و بانوان) و فوتسال از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و این تفاوت کاملا محسوس بود. به عنوان مثال کسانی که مسابقات فوتسال را تماشا می‌کردند، به این جمع‌بندی رسیدند که هم بازیکنان و هم استفاده از مربیان و داورانی که در سطح ملی فعالیت کرده‌اند باعث شده تا کیفیت و سطح مسابقات در قیاس با دوره‌های گذشته افزایش یابد، به همین دلیل کیفیت فنی مسابقات نسبت به پنج دوره گذشته بسیار بالاتر ارزیابی می‌شود.

* میزان استقبال کانون‌های وکلای دادگستری از این مسابقات چگونه بود؟

– بر اساس آمار فعلی، ۱۹ کانون وکلا از این المپیاد استقبال کردند ولی نسبت به دوره پنجم شاهد کاهش حضور تیم‌ها بودیم که از جمله عوامل آن می‌توان به مسائل مالی اشاره کرد، اما از آنچه که ما پیش‌بینی می‌کردیم، استقبال بیشتر و بهتری شده است. هرچند که در نهایت نسبت به دوره‌های چهارم و پنجم المپیاد با توجه به پیوستن دو کانون به مجموعه کانون‌های وکلای دادگستری کل کشور، استقبال کمتر بوده که دلیل آن هم همانطور که گفتم بحث افزایش هزینه‌ها و مخارج تیم‌ها است. البته برخی دیگر از کانون‌های وکلا هم با بی‌توجهی نسبت به این رویداد صنفی و مقوله ورزش، همکاران خود را از این برنامه و بحث ورزش که مظهر انسجام و اتحاد نهاد وکالت است، محروم می‌کنند.

* چرا المپیاد ورزشی کانون‌های وکلا در رشته‌های بیشتری برگزار نمی‌شود؟ آیا ظرفیت عملیاتی کردن این موضوع وجود ندارد یا اینکه نسبت به این موضوع غفلت شده است؟

– زمانی که این مسابقات از سال ۱۳۸۶ شروع شد، مسابقات فقط در رشته فوتسال برگزار میشد اما چند سالی است که دایره آن را گسترده کرده‌ایم و در نهایت در پنج دوره گذشته این مهم را در چهار رشته برگزار کردیم. کمیسیون ورزش اسکودا هم این نظر را دارد که به صورت تدریجی چند رشته دیگر را اضافه کند اما بهرحال استقبال همکاران ما موضوعی است که باید بدان توجه کرد، ضمن اینکه باید هزینه‌ها را هم تعدیل کرد تا کانون‌های وکلا بتوانند چندین تیم به المپیاد ورزشی اعزام کنند، لذا به نظرم در دوره آتی می‌توانیم چند رشته دیگر نظیر شطرنج را هم که هزینه‌های کمتری دارند و استقبال کننده از آنها بیشتر است، به فهرست المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای کشور اضافه کنیم. اینکه بخواهیم این رقابت‌ها را به صورت مستقل برگزار کنیم یا به صورت جمعی، موضوع دیگری است که کمیسیون ورزش اسکودا آن را مدنظر دارد و باید بررسی شود.

* نقش برگزاری المپیادها در ترویج فرهنگ ورزش و ارتقای کارگروهی در نهاد وکالت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

– همانگونه که مستحضر هستید، حرفه وکالت اصولاً یک شغل انفرادی است که بر اساس توانایی فردی یک وکیل شکل می‌گیرد. بر این اساس زمانی که المپیاد ورزشی برگزار می‌شود، به نوعی وکلا از دایره اقدامات انفرادی خارج و وارد یک فعالیت تیمی یا گروهی می‌شوند که این خود یک تجربه جدید به حساب می‌آید. نکته اینجاست که کار تیمی، همدلی و اتحاد می‌خواهد و در این رویداد یک محبت جمعی را می‌بینیم. امسال این مساله کاملاً مشهود بود و علاوه بر اینکه اعضای تیم‌ها در درون خود این فاکتورها را رعایت می‌کنند، در قبال سایر تیم‌ها هم چنین حسی را دارند.

به عنوان مثال در روز اول مسابقات فوتسال، یکی از تیم‌ها به فاصله شش ساعت باید دو بازی را در دمای حدود ۴۰ درجه و رطوبت حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد انجام می‌داد ولی با همدلی تیم‌های دیگر که در این رقابت ذینفع بودند، دو ساعت دیگر یعنی هشت ساعت به این تیم فرصت داده شد که استراحت کنند و این مصداق بارز همدلی و محبتی است که به آن اشاره کردم.

* در سایر اصناف هم طی دوره‌های مختلف، مسابقات اینچنینی برگزار شده اما به صورت منظم این اقدام رخ نداده است. تفاوت المپیاد ورزشی در جامعه وکلا چه تفاوتی با سایر اصناف دارد؟

– باید از دو منظر به این موضوع نگاه کرد؛ نخست، بُعد تفریحی و ورزشی این رویداد است که طی آن وکلا سالی یکبار دور یکدیگر جمع می‌شوند و از این مزیت که توسط کانون‌های وکلای خودشان و اسکودا ایجاد شده استفاده می‌کنند. اما نکته دوم این است که نهاد وکالت با توجه به مشکلات بیرونی که دارد، همیشه نیازمند اتحاد و انسجام است تا بتواند به صورت یکپارچه مقابل حملاتی که به صنف وکالت می‌شود بایستد. اگرچه اختلاف نظرهای درون صنفی همیشه و در همه اصناف موجود است، اما در نهایت برگزاری این رویداد ورزشی نماد اتحاد و انسجام خواهد بود و هدف نهایی ما حفظ همین اتحاد و مخابره آن به خارج از نهاد وکالت است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=41063
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 484 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما