• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
14
رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان:

گذشت و صلح باید در جامعه نهادینه شود

  • کد خبر : 42337
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
گذشت و صلح باید در جامعه نهادینه شود
رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان گفت: گذشت و صلح باید به عنوان یکی از مولفه‌های مترقی احیای حقوق شهروندی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش روابط عمومی اسکودا به نقل از کانون وکلای دادگستری گلستان، اولین همایش حقوق شهروندی و تکریم حقوق ایثارگران استان گلستان در گرگان برگزار شد.

در این همایش که با حضور دکتر «بزرگی» معاون حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید کشور، دکتر «حیدر آسیابی» رئیس کل دادگستری استان گلستان و برخی از مقامات استانی برگزار شد، دکتر «علی طالع ‌زاری»، رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان در سخنانی اظهار داشت: تجلی فرهنگ ایثار، رمز موفقیت ایران در دوران دفاع مقدس بود اما در حال حاضر که الحمدالله کشور در صلح و امنیت قرار دارد باید به دنبال شناسایی مفهوم جدیدی از ایثار در زمان صلح در جامعه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه درگیر اختلافات عدیده افراد و عدم وجود گذشت در روابط خانوادگی، مالی، حرفه‌ای و اداری است و شیوع اختلافات سبب افزایش تعداد پرونده‌ها و کاهش کارآمدی نظام قضایی است و حلقه مفقوده نظام اجتماعی و فرهنگی ما در حال حاضر عدم وجود گذشت در مناسبات مذکور است.

طالع‌زاری افزود: گذشت به عنوان مفهوم جدیدی از ایثار در زمان صلح باید شناسایی شود و همه نخبگان و فعالان اجتماعی باید در جهت اصلاح ذات‌البین و مدیریت اختلافات در جامعه گام برداشته و ایثار و گذشت و صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز را به عنوان یکی از مولفه‌های مترقی احیای حقوق شهروندی در جامعه نهادینه نمایند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان تأکید کرد: توسل به روش‌های رسمی حل و فصل اختلافات و دادگستری، باید آخرین راهبرد باشد اما متأسفانه به دلیل افول فرهنگ سازش و گذشت و عدم کارکرد نهادهای متولی و سازمان‌های مردم نهاد، همه اختلافات به دادگستری احاله می‌شود که این فرآیند سبب کندی روند احقاق حق در محاکم و کم اثر شدن روند دادرسی عادلانه شده است.

در این همایش، معاون سازمان بنیاد شهید کشور و رئیس کل دادگستری استان گلستان نیز به ایراد سخن پرداختند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=42337
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 379 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما