• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
14
دبیر چهل و هفتمین همایش اسکودا:

آرمان‌های قانون اساسی ازطریق دسترسی به وکیل مستقل تحقق می‌یابد و تضمین‌کننده‌ی حقوق قانونی شهروندان است

  • کد خبر : 37783
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
آرمان‌های قانون اساسی ازطریق دسترسی به وکیل مستقل تحقق می‌یابد و تضمین‌کننده‌ی حقوق قانونی شهروندان است

چهل و‌هفتمین همایش اتحادیه‌ی سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران آغاز به‌ کار کرد.

 مدیران نهاد وکالت در چهل وهفتمین همایش اسکودا، که به میزبانی کانون‌ وکلای دادگستری مازندران در شهر بابلسر در حال برگزاری است، گرد هم آمده‌اند.

در این همایش که در روزهای چهارشنبه و‌ پنجشنبه، دوم و سوم آذرماه در بابلسر برگزار خواهد شد به مسائل روز‌ نهاد وکالت پرداخته می‌شود و مدیران در پنل‌های تخصصی موضوعاتی مانند آزمون وکالت، اختبار، یک‌سان‌سازی امور مشترک کانون‌ها، آسیب‌ها، چالش‌ها و راهکارهای نهاد وکالت، انفورماتیک و رسانه و روابط‌عمومی را بررسی خواهند کرد.

 

به گزارش روابط‌عمومی اسکودا، صبح چهارشنبه ۲ آذر ماه در افتتاحیه این همایش محمود کناررودی دبیر همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری‌های ایران، با بیان اینکه برخورداری از حق دفاع مستقل با چالش‌های بسیاری در طول سال‌ها روبه‌رو بوده است، گفت: برخی از این چالش‌ها شامل تهیه و تدوین و تصویب و اجرای آئین‌نامه‌ی‌ لایحه‌ی قانونی استقلال، تصویب قانون صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار و طرح استفاده‌ی شرکت‌ها و اشخاص حقوقی از نمایندگان حقوقی است.

وی ادامه داد: خشونت‌ورزی لفظی و فیزیکی علیه وکلای دادگستری، فقدان امنیت جانی و روانی وکیل، تبلیغ علیه وکلای دادگستری در رسانه‌ها، وجود مؤسسات غیرمجاز حقوقی و موازی‌کاری در کارکرد این نهاد نیز از دیگر مشکلات و چالش‌هاست.

کنارودی افزود: امیدواریم هرچه سریع‌تر قوانین غیراستاندارد در مجلس اصلاح شود و اصلاح آئین‌نامه‌ای که بخشی از مواد آن رکن استقلال وکیل و کانون وکلای دادگستری را نشانه گرفته با درنظر گرفتن جایگاه داخلی و بین‌المللی کانون وکلای دادگستری ازجمله‌ی درخواست‌هاست. کناررودی یادآور شد: آرمان‌های قانون اساسی ازطریق دسترسی به وکیل مستقل تحقق می‌یابد و تضمین‌کننده‌ی حقوق قانونی شهروندان است؛ باید بستری مناسب برای دفاع از حقوق عامه با حضور وکیل مستقل فراهم شود.

دبیر همایش سراسری کانون وکلای دادگستری‌های ایران تصریح کرد: این کانون برای بهره‌مندی تمامی شهروندان از دفاع برابر تمام تلاش و اهتمام خود را به کار خواهد بست.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=37783
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 429 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما