• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12
بیانیهٔ رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری در روز جهانی حقوق بشر

از کانون های وکلای سراسر کشور می خواهم کمیسیون های حقوق بشر خود را فعال کنند

  • کد خبر : 35870
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
از  کانون های وکلای سراسر کشور می خواهم کمیسیون های  حقوق بشر خود را فعال کنند
    1.  به نام خداوندی که تاج کرامت انسانی را ، منهای تبعیض و تکبر و تفاوت ،بر سر احاد انسان ها نهاد و اشرف مخلوقات را به گوهر خرد ، منقاد حقوق و تکالیف سزاوار نموده و با عدل و انصاف ، زینت و شرافت بخشید.
    2. در کوران تاریخ دریافته ایم که آرمان دادرسی منصفانه و تسهیل دسترسی به عدالت جز در پرتو همبستگی همگانی و حکمرانی همکارانه میسر نمی شود .
    3. کانون های وکلای سراسر کشور در خط مقدم دیده بانی حقوق بشر و مستقل از نهاد قدرت ،با اتکا به دانش حقوقی و بینش عدالت خواهانه در صف نخست مطالبه و پایش و گزارش گری حقوق بشری قرار دارند.
    4. میثاق وفاق حول محور حقوق بشر و شهروندی پیوندی است مستحکم که وکلای دادگستری سراسر کشور را به عنوان پرچمداران حکوم قانون گرد هم اورده و این سرمایه انسانی مدنی و مستقل را در جهت منافع همگانی و خیر عمومی منسجم می کند.
    5. با استقبال از موضع ریاست قوه قضائیه در اتخاذ دیپلماسی قضایی حقوق بشر مدار و عطف به فراخوان جهانی وی در دفاع از حقوق بشر این نکته را یاد اوری می کنم که نمی توان بدون اتکا به سرمایه انسانی باور مند به حقوق بشر و استفاده بهینه از قدرت مدنی کنشگران مستقل از حکمرانی ،این ارمان بزرگ را جامه عمل پوشانید.
    6. باید آغوش خود را برای همکاری جامعه حقوقی با دستگاه‌ قضایی در جهت مبارزه با همه مصادیق ظلم و تعدی به حقوق بشر باز نماییم و از همه ظرفیت های ملی و مدنی در جهت ارتقای حقوق انسانی بهره مند گردیم.
    7. از همه کانون های وکلای سراسر کشور می خواهم میراث سترگ ارمغان مشروطه تا امروز را که شرافت حرفه ای و سوگند وکالتی در دفاع از حقوق و ازادی و عدالت  است، پشتوانه یک خیزش مدنی و ملی قرار داده و برای تضمین و تحکیم حقوق بشر ، کمیسیون های حقوق بشر خود را فعال نمانید و طی یک هماهنگی در گستره کشوری ،زمینه وحدت و مودت حول حقوق بشر را فراهم کنند.
    8. همکاری با دستگاه قضایی ،دادستان ها و ضابطین و نهادهای رسمی در جهت تقویت حقوق بشر ،ارائه خدمات معاضدتی و حمایتی به محرومان و گروه های اسیب پذیر ، افشای فساد و گزارش موارد نقض حقوق بشر و رفع موانع حق دفاع و دسترسی ازاد به وکیل مستقل انتخابی همه می تواند زمینه ای برای توسعه حقوق بشر در عرصه حقوقی و قضایی کشور باشد.
    9. در بحث اموزش و ترویج حقوق بشر،کانون ها ، وکلا و کاراموزان محترم می توانند فرصت های ارزشمندی را در مقیاس ملی و بین المللی فراهم نمایند و برای اگاهی مردم و متصدیان امور عمومی اهتمام هدفمند تری مبذول دارند.جامعه ما بشدت نیازمند تنویر و ترویج مفاهیم و مضامین در زمینه حقوق و تکالیف است و کانون های وکلای دادگستری تا کنون این انتظار را پاسخ درخور نداده اند.
    10. با ابراز مسرت از انتخاب شعار امسال کانون وکلای مرکز در روزجهانی حقوق بشر با عنوان ” حقوق بشر ؛تشویق مدافعان و تعلیم ناقضان” توفیق همه وکلای دادگستری و کانون ها را در جهت تحقق عملی و عینی این شعار پر معنا مسالت دارم.

    دکتر جعفر کوشا- رئیس اتحادیه کانون های وکلای سراسر کشور

     

    ۱
    ۲
    ۳
    ۴
    ۵
    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
    [کل: 0 میانگین: 0]
    لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=35870
    • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
    • 1150 بازدید
    • بدون دیدگاه

    ثبت دیدگاه

    در انتظار بررسی : 0
    تماس باما