• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اخبار ویژه

دکتر فرهودی‌نیا: صبوری همراه با مطالبه‌گری و مذاکره، بهترین شیوه‌های معقول برای برون‌رفت از وضعیت نامطلوب نهاد وکالت است صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌‌های وکلای دادگستری ایران – شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ دکتر علی خواجویی‌راد: تشکیل یک حزب غیرسیاسی و تخصصی برای اصلاح شیوه تقنین می‌تواند از مهم‌ترین اقدامات نهاد وکالت در سال ۱۴۰۳ باشد قانون تسهیل، هم به نهاد وکالت و هم به حقوق مردم آسیب وارد کرده است متاسفانه برخی اسکودا را ضعیف می‌خواهند/ امیدوارم سال آینده سال همدلی و وحدت در نهاد وکالت باشد دکتر باقر شاملو: تا زمانی که رویکرد‌های تقنینی درباره نهاد وکالت اصلاح نشود، غلبه بر مشکلات سخت خواهد بود کانون‌های وکلا در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ارتباط خود را با جامعه ترمیم و تقویت کنند انتشار اصلاحیه ماده ۵۴ آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلا/ جامعه وکلا و کانون‌ها ظرف ۳ روز پیشنهادات خود را ارسال کنند

24
نائب رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری در نشست خبری کانون وکلای اصفهان

طراحان بحث کسب و کار دانستن وکالت، می‌خواهند قواعد اقتصاد و بازار را در سیستم حقوقی پیاده کنند

  • کد خبر : 33640
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
طراحان بحث کسب و کار دانستن وکالت، می‌خواهند قواعد اقتصاد و بازار را در سیستم حقوقی پیاده کنند
دکتر ابراهیم کیانی در نشست خبری اظهار داشت: هم دولت و هم قوه قضائیه با بحث کسب و کار دانستن وکالت مخالف هستند، اما مجلس همچنان بر این موضوع اصرار دارد.

 به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان، در نشست خبری که به مناسبت سفر استانی ریاست و نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری اصفهان در تاریخ نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ و در محل کانون وکلای دادگستری برگزار شد، نائب رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری، دکتر ابراهیم کیانی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر طرح های مرتبط با وکالت گفت: برخی از طرح‌هایی که در مجلس مطرح می‌شود، در راستای تقویت نهاد وکالت نیست، چرا که این طرح‌ها توسط اقتصاددان‌ها مطرح شده و پشتوانه حقوقی ندارد.
هم دولت و هم قوه قضائیه با بحث کسب و کار دانستن وکالت مخالف هستند، اما مجلس همچنان بر این موضوع اصرار دارد. طراحان این موضوع، هدف حقوقی را دنبال نمی‌کنند؛ یعنی می‌خواهند قواعد اقتصاد و بازار را در سیستم حقوقی پیاده کنند.

کیانی در پاسخ به سوال یک خبرنگار، در خصوص تأخیر در آزمون وکالت، تصریح کرد: سه مرجع برای برگزاری این آزمون تعیین تکلیف می‌کنند که اتحادیه کانون‌های وکلا به عنوان مرجع درخواست دهنده آزمون هر سال طبق قانون، موظف است درخواست برگزاری آزمون را به سازمان سنجش بدهد و پس از طرح درخواست، وظیفه کانون تمام می‌شود و مرجع بعدی سازمان سنجش است که باید این آزمون را برگزار کند و در حال حاضر ستاد ملی کرونا باید اظهار نظر کند، اما سازمان سنجش و ستاد کرونا بی‌تدبیری انجام دادند و داوطلبان را تاکنون در بلاتکلیفی قرار دادند. چرا در آذرماه آزمون وکالت قوه قضائیه و در اسفند ماه آزمون دکترا با داوطلبین بیشتری نسبت به آزمون وکالت برگزار شد،
اما آزمون وکالت را در اسفند ماه،  ۴۸ ساعت قبل و در فروردین ماه، ۱۲ ساعت قبل از برگزاری، لغو کردند؟! 

وی افزود: ما در اتحادیه کانون‌های وکلا در واکنش به این اقدام، مراتب نارضایتی و اعتراض خود را اعلام کردیم اما این بی‌نظمی‌ها ربطی به اتحادیه کانون‌های وکلای کشور ندارد و امیدواریم تا پایان خرداد ماه در تاریخی که مشخص می شود این آزمون برگزار شود. 

در ادامه این نشست وکیل شهرام محقق عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان اصفهان، اظهار کرد: سالانه حدود ۸۵ هزار نفر در آزمون ورودی وکالت سراسر کشور شرکت می‌کنند که حدود ۵ هزار نفر از آنها پذیرفته می‌شوند، از ابتدای تصویب لایحه استقلال کانون‌های وکلا تا امروز که ۷۰ سال از عمر آن می‌گذرد، حدود ۵۰ هزار وکیل داریم، چرا که امکانات و نیاز جامعه ما هم بیش از این نبوده است، حال چگونه می توان انتظار داشت در یک سال این تعداد وکیل پروانه بگیرند؟!

وی در خصوص لزوم ترویج فرهنگ وکالت گفت: ترویج فرهنگ وکالت بر عهده نهادهای فرهنگی است و کوتاهی نهادهای فرهنگی، ربطی به نهادهای وکالتی ندارد. قرار نیست همه فارغ‌التحصیلان رشته حقوق وارد وکالت شوند. مشاغلی همچون قضاوت، سردفتری دفاتر ازدواج و طلاق، مشاور حقوقی ادارات و شرکت‌های خصوصی هم وجود دارد. همه نیروی کار نباید در یک قسمت متمرکز شوند. اگر برخی واقعاً به دنبال طرح‌های جذب فارغ التحصیلان حقوق هستند، باید در دیگر مشاغل به دنبال آن بگردند. شرکت‌های خصوصی یا کارخانجات و مشاوران املاک می‌توانند درصد بسیاری از فارغ‌التحصیلان حقوق را وارد کار کنند‌ اما این موضوعات در جامعه ما اجرایی نمی‌شود. 

مرضیه متانت‌فر معاون مؤسسه معاضدت کانون وکلای دادگستری استان اصفهان در خصوص فعالیت های موسسه معاضدت کانون اصفهان اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌هایی برای ارائه خدمات مشاوره‌ای با برخی نهادها مانند زندان مرکزی، زندان نسوان، کانون اصلاح و تربیت، بهزیستی، کمیته امداد، امور بانوان استانداری اصفهان برقرار شده که هر هفته تعدادی از مستشاران کانون وکلای اصفهان به این مکان‌ها برای مشاوره رایگان می‌روند و حتی برای موارد ضروری و مهم این دستگاه‌ها همکاری لازم انجام می‌شود. 

وی افزود: تفاهم نامه‌هایی با شورای حل اختلاف استان نیز برقرار شده که مستشاران کانون وکلا به مراجعان این نهاد هم مشاوره‌های رایگان را ارائه می‌دهند. همچنین در طبقه همکف دادگستری اصفهان حدود ۲۰ نفر از مستشاران در تمام ایام هفته مشاوره‌های حضوری و تلفنی به مراجعان ارائه می‌دهند، افراد نیازمند می‌توانند برای دریافت خدمات مشاوره‌ای به مؤسسه معاضدت در خیابان نیکبخت روبروی دادگستری اصفهان از شنبه تا پنجشنبه مراجعه کنند.

 

همچنین ببینید:

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 1]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=33640
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1457 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما