• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
20
روح اله وکیلی رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه

برخی می خواهند وکلا را مقابل دستگاه قضا نشان دهند/ حاضر به مناظره با نمایندگان کرمانشاه هستیم

  • کد خبر : 35801
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
برخی می خواهند وکلا را مقابل دستگاه قضا نشان دهند/ حاضر به مناظره با نمایندگان کرمانشاه هستیم
همگان می دانند كه وكلای دادگستري به عنوان سربازان بی ادعاي عدالت در تحقق دادرسی عادلانه در كنار دستگاه قضايی قرار دارند، بنابراين كسانی كه می خواهند تقابل را القاء كنند بيهوده تلاش می كنند

رییس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه وکلا را مطالبه گران حقوق عامه دانست و گفت: حاضریم به عنوان مطالبه گر و نماینده مردم با نمایندگان استان مناظره کنیم که تاکنون چه قدم های موثری را برای استان برداشته‌اند.

روح اله وکیلی در نشستی خبری، بااشاره به حواشی که طی ماه‌های اخیر در بحث فعالیت کانون های وکلای دادگستری در کشور بوجود آمده، اظهار کرد: متاسفانه از مدت ها قبل یک ارکستر سمفونیک نامیمونی به ترنم درآمده و جمعی که خود را دلسوزان نظام و ما آنها را افراطیون دلسوز می نامیم و در نهادهای حاکمیتی و از جمله در برخی ارکان قوه قضائیه نقش آفرینی می کنند، بر آن هستند تا از نهاد وکالت و وکیل دادگستری چهره ای سیاه ترسیم کنند و وکلا را در مقابل قوه قضائیه و دستگاه قضایی نشان دهند.

وی افزود:در پاسخ به این افراد که وکیل ستیزی را نهادینه می کنند، می گوییم که اگر ولایتمدارتر از شما مدعیان نباشیم، کمتر از شما نیستیم . ما خود را ملتزم و معتقد و پایبند به نهاد عظمای ولایت، نهادهای حاکمیتی و قانون اساسی می دانیم.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه باگلایه از سخنان اخیر معاون اول قوه قضائیه درباره وکلا، عنوان کرد: از موضع گیری های اخیر معاون قوه قضائیه که تعلیم یافته حوزه و دانشگاه و استادی فرهیخته است گلایه داریم. از طرفی عده ای می خواهند اینگونه القا کنند که ایشان _ محمد مصدق _ وکیل ستیز است. با این وجود ما او را یار کانون و نهاد وکالت می دانیم، چراکه از کسی که دانش آموخته حوزه و تحصیلکرده دانشگاه و محیط علمی است انتظاری بیش از این نمی رود که عدالت محور باشد.

وی ادامه داد: در این راستا از معاون اول قوه قضائیه انتظار داریم با موضع گیری صریح و سریع بر القائات معاندین نهاد وکالت که می خواهند بر جامعه اینگونه بازخورد کنند که ایشان در مقابل سربازان عدالت قرار دارد، خط بطلان بکشد و تیرشان را بر سنگ بزند.

وکیلی اضافه کرد: از رئیس قوه قضائیه هم که اخیرا در خصوص “آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلا” که ما برخی مفاد آن را قبول نداریم، دستور بازنگری منطبق بر قانون داده بودند، تشکر می کنیم.

وی گفت: همگان می دانند که وکلای دادگستری به عنوان سربازان بی ادعای عدالت در تحقق دادرسی عادلانه در کنار دستگاه قضایی قرار دارند، بنابراین کسانی که می خواهند تقابل را القاء کنند بیهوده تلاش می کنند، با اینحال ما معتقد به احترام متقابل بوده و هستیم و در حال حاضر هم با مجموعه دستگاه قضایی استان همکاری خوبی داریم.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه در ادامه سخنانش عنوان کرد: بر مبنای قانون اساسی وکالت در زمره حقوق عامه و مردم قرار گرفته و ما نیز از این پس در تلاشیم تا بیش از گذشته با تکیه بر قدرتمندی اربابان جراید و رسانه ها مطالبه گر حقوق عامه باشیم.
وی ادامه داد: ما مطالبه گریم تا در برابر آنانی که به بیت المال تعرض می کنند و آنانی که می خواهند از حاکمیت چهره ای تاریک متبلور کنند، برای حقوق ملت ایستادگی کنیم.

وکیلی خاطرنشان کرد: تحریم های ظالمانه را که زورمندان و زرمندان پوشالی جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده اند و مضیقه های ناشی از آن را که بر مردم دلاور کشورمان تحمیل شده را بشدت محکوم می کنیم و آمادگی داریم تا با تکیه و پشتوانه قوی سربازان عدالت در کلیه نهادهای بین المللی از حقوق ملت ایران دفاع کنیم.

وی ادامه داد: همچنین از مجلسی که خود را انقلابی می داند و در راستای رفع موانع اشتغال و مشکلات معیشت مردم و بیمه های اجتماعی باید تلاش کند، مطالبه گری خواهیم داشت و اینکه در این رابطه تاکنون چه طرحی را تصویب و به اجرا گذاشته اند.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه متذکر شد: اینکه هر مسؤلی تنها بیاید و مشکلات حاکم بر جامعه و مردم را بیان کند که هنر نیست. مردم به عیان خود مشکلات را می بینند، بلکه باید بگویند چه کرده اند و بویژه نمایندگان کرمانشاه بگویند تا کنون چه قدم موثر عمرانی برای مردم استان برداشته اند. در این راستا حتی حاضریم به عنوان مطالبه گر و نماینده مردم با نمایندگان استان مناظره کنیم و در این رابطه اختیاراتمان منبعث از قانون است.
وی با تاکید براینکه مردم ولی نعمتان مسئولین هستند، عنوان کرد: آنگاه که خدمتی ارائه می دهند حق ندارند به مردم منت بگذارند. از مسئولین انتظار می رود تا در میان مردم و گوش شنوای خود را وسیله استماع دیدگاه های این دردمندان قرار دهند، وگرنه اینکه تنها درد را بیان کنند بدون اینکه علاجی برای آن بیابند که ارزش و جایگاهی ندارد.

وکیلی در ادامه به اقدام نمایندگان مجلس در تصویب “طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کارها” که شامل وکالت هم می شود اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی نمایندگان مجلس بدون در نظر گرفتن دیدگاه های کارشناسی و حتی دیدگاه کمیسیون قضایی مجلس این طرح را تصویب کردند که متاسفانه وکیل را “کاسب”، دارالوکاله را “محل کسب” و صحنه ای که وکیل در آن باید مدافع حقوق مردم باشد را “بازار” نامیده اند.

وی ادامه داد: در این راستا در گوشه گوشه این کشور دانشکده های حقوق را با قلیل ترین آموزش تاسیس کرده اند و آنگاه با تبلیغاتی همچون اینکه وکیل و قاضی و سردفتر و …شوید دانشجویان را جذب و در آنها انگیزه های کاذب ایجاد می کنند و اینگونه دانشکده ها را پر کرده اند و خیل وسیعی از تحصیلکردگان را وارد بازار کار می کنند، درحالی که اینان مصلحت اندیشی را جایگزین شایسته گزینی کرده اند.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه ادامه داد: طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کارها یعنی تبدیل دانش آموختگان به وکلای بیکار، درحالی که تحصیل کردگانی داریم که به خاطر فقر آموزشی دانشگاه ها گاها حتی در نوشتن یک درخواست هم ناتوان هستند و حال با این شیوه می خوهند تحصیل کردگانی را وارد بازار کار کنند تا سکان حقوق مردم را بدست گیرند.
وی متذکر شد: کسانی که این طرح را تصویب کرده اند، فکر می کنند با دادن پروانه مشکل بیکاری را حل می کنند، در حالی که اینگونه نخواهد شد و حتی در تدوین و قوانین این طرح از صاحب نظران و دلسوزان و معتقدین به نظام و وفاداران و کسانی که به انقلاب عشق می ورزند، استفاده نکردند.

وکیلی در ادامه به حواشی این روزهای برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۰ که به محل مناقشه بین قوه قضائیه و کانون وکلای دادگستری تبدیل شده اشاره کرد و گفت: سالی یک بار آزمون وکالت از کارآموزان این رشته گرفته می شود که طبق قانون بر عهده کانون وکالت است، اما اخیرا مداخلاتی توسط قوه قضائیه صورت گرفته که قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی تنها وظیفه نظارت بر این آزمون را دارد، عنوان کرد: اختلاف نظرهای بوجود آمده زمان برگزاری این آزمون را به تعویق انداخت که در این رابطه باید از دانشجویان و خانواده های آنها که در این مدت تحت فشار بودند و دچار التهاب شدند عذرخواهی کنیم.

رئیس کانون وکلای دادگستری با تاکید براینکه آزمون وکالت امسال ۲۰ اسفند برگزار خواهد شد، عنوان کرد: ما مصمم به برگزاری این آزمون در موعد مقرر هستیم و امیدواریم ریاست قوه قضائیه با درایت و بینش و با توجه به منافع عامه و به منظور جلوگیری از اختلاف افکنی های معاندین تصمیمات لازم را منطبق با قانون و در نظر گرفتن استقلال کانون وکلا اتخاذ و موضع خود را اعلام کند.

ایسنا

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=35801
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1050 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما