• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11
دکتر جعفر کوشا در چهل و چهارمین همایش اسکودا

کشتی کانون وکلا با سربلندی به ساحل عدالت می رسد

  • کد خبر : 36780
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
کشتی کانون وکلا با سربلندی به ساحل عدالت می رسد
نظرات غیر کارشناسی در مجلس شورای اسلامی، برایند انزوای مدیران لایق و هجمه های موجود است

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران، نظرات غیرکارشناسی در مجلس شورای اسلامی و رویایی نهاد وکالت با اشخاصی که درک درستی از وکلا و نهاد مستقل آنان ندارند را برآیند انزوا مدیران لایق و نتیجه هجمه‌های موجود دانست.

دکتر جعفر کوشا، صبح چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت ماه، ضمن خیرمقدم به مدعوین چهل و چهارمین همایش اسکودا، با تاکید براینکه در ایران جهل‌الرجال وجود دارد نه قحط الرجال، تصریح کرد: این وضعیت در نهاد وکالت نیز صدق می‌کند؛ وکلا باید با یکدیگر مشارکت کنند، نباید منزوی شویم،چرا که انزوا مساوی است با آمدن افرادی که لیاقت مدیریت ندارند. وی با بیان اینکه ایران مملوء از مردان و زنان مدبر و توانا است، بیان کرد: مشکل اینجاست که این افراد مشارکت نکرده و عافیت طلبی را ترجیح می‌دهند، آن‌هایی که توانایی حضور در زمان بحران را دارند، باید با ابتکار، درایت و تدبیر خود در صحنه حاضر شوند و خودشان را کنار نکشند.

دکتر کوشا با تاکید براینکه همه وکلا باهم در یک کشتی هستیم که به سمت عدالت درحال حرکت است، افزود: حواسمان باشد که قلم، نگاه، نوشتار و رفتارهای ما نیاز به مواظبت دارند؛ چراکه همواره طوفان‌هایی از بیرون درحال تولید است که این کشتی را به گِل بنشاند؛ پس چه ما به شخصه باشیم یا نباشیم‌، مهم وجود نهاد وکالت و آرام گرفتن این کشتی در ساحل عدالت است.

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران، مواجه شدن نهاد وکالت با نمایندگانی که هیچ درک درست و صحیحی از وکلا ندارند را برآیند عدم شرکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، رد صلاحیت افراد لایق در نظارت خاص انتخابات مذکور و کناره گیری افراد مدبر از کاندید شدن در انتخابات دانست.

وکیل کوشا ضمن قدردانی از قوه قضاییه به دلیل درک صحیح مسائل مربوط به کانون وکلا، بیان کرد: قوه قضاییه خواهان نظارت بر این نهاد است، اما بحث اصلی تفاوت در تعریف نظارت است، چراکه کانون وکلا براساس قانون با نظارت موافق بوده و از دخالت دوری کرده و این امر را قبول ندارد.

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران، در ادامه چهل و چهارمین همایش اتحادیه در همدان، سخنانی در ارتباط با مدیران نهاد وکالت، بدنه وکالت و نهاد صنفی نیز مطرح کرد: امروز زمان اختلاف و مچ‌گیری نیست و علی‌رغم نقدها باید تمامی وکلا درکنار هم همفکری کنند؛ چراکه هر فردی مرتکب اشتباهی شود پای نهاد گذاشته می‌شود.

وی ایرانی بودن را به معنای تمدن و اسلامیت را به معنای انسانیت دانست و تصریح کرد: این دو هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند؛ حضور در شهر تاریخی همدان نشان از تمدن و قدمت والای ایران زمین دارد.

کوشا با بیان اینکه جلسه هیئت عمومی کانون وکلای دادگستری ایران و برگزاری چنین جلساتی حامل پیام‌های بزرگی در سطح کشور و عرصه بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: نهاد وکالت و وکلا به هیچ عنوان سیاسی نبوده و نیستند؛ این کانون حاکمیت قانون را قبول داشته و از آن تبعیت می‌کند.

وی تصریح کرد: کشتی وکالت به واسطه هماهنگی‌های از پیش تعیین شده و طوفان‌های ساختگی که مردم از آن بی اطلاع هستند در حال عبور از موانع است؛ درحال حاضر تصمیم بر حذف شاخه به شاخه و مرحله‌ای کانون وکلا است که نباید این اجازه را بدهیم.

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران، با تاکید براینکه مبتکران طرح جایگزین کردن نمایندگان حقوقی به جای وکلا، از بیرون خط می‌گیرند، یادآور شد: مرکز پژوهش‌های قوه قضاییه، مجلس و مرکز مشاوران با کانون وکلا موافق بوده و قوه قضاییه در برابر اظهارات مرکز مشاوران قوه قضاییه از ما حمایت کرد. وی اضافه کرد: این درحالیست که معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرد که کلیات این طرح باید مورد قبول واقع شود؛ چراکه از استقلال کانون وکلا ترس وجود دارد.

وکیل کوشا در رابطه با عملکرد صداوسیما در این حوزه، یادآور شد: صداوسیما جمهوری اسلامی ایران باید مطابق رسالت قانونی خود مردمی بوده و مردم را جذب کنند و از همه ایده‌ها و نظرات استفاده کنند و این مسیر فعلی صداوسیما درست نیست.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=36780
  • نویسنده : روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران
  • 1042 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما